Guest Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Pari päivää taaksepäin alkoi latauksen merkkivalo oireilemaan, ensin jäi palamaan, mutta sammui painettaessa esim. jarrua. :) Eilen valo jäi pysyvästi päälle. Mittailin latausjännitteen ja se asettui 15,5V - 16V välille kierrosten ollessa 3000. Muistelen jostain lukeneeni,että jännitteen kuuluisi olla 14,7V tienoilla... Toinen seikka minkä huomioin oli,että kun virrat kääntää päälle ei merkkivalo syty. Voisiko rikkoutunut säädin aiheuttaa tuon merkkivalon jatkuvan palamisen moottorin ollessa käynnissä? Laturi on vaihtovirtalaturi ulkoisella säätimellä. Quote Link to comment
Guest timokupla Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Säädin taitaa olla finaalissa. Tuo latausjännite akun navoista mitattuna on ehkä vähän yläkantissa. Quote Link to comment
Guest Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Säädin taitaa olla finaalissa. Tuo latausjännite akun navoista mitattuna on ehkä vähän yläkantissa. Näin minäkin arvelin ja huomenna pitäis tulla uusi tilalle. Katsotaan korjaantuuko ongelma sillä. t:Timo Quote Link to comment
Guest Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Tarkista myös, ettei akku ole kuivunut tuon viallisen säätimen seurauksena. Quote Link to comment
Guest janie79 Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 Nostan vanhaa hyvää aloitusta ylös.. sama vika, lataa 15,6 - 15,9 volttia, onko siis liian kova jännite. Olen vaihtanut jännitteensäätimen (takajalkatilassa) originaalista Boschin Mexicossa tehtyyn uuteen eikä vaikutusta. Lähdenkö hakemaan vikaa, vai annanko olla kokonaan.. ja mistä seuraavaksi? Quote Link to comment
-AP- Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 Kokeile ensin toista mittaria? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.