Jump to content

Mistä johtuu?


Guest veewee

Recommended Posts

Guest veewee

Paikaltaan lähdössä kierrokset noin 2500-3000rpm. Lähtee hyvin, mutta noin sekunnin päästä lähdöstä moottori röpeltää hetken ja sitten alkaa taas vetämään.

Vika ilmenee vain silloin, kun ottaa ns. strippilähdön. Muuten kone toimii normaalisti.

Link to comment

Taisit juuri vastata kysymykseen. Kärjet tai ei, jakajasta se johtuu. Siitä puuttuu alipaine-ennakko eikä sen takia säädy moottorin kuorman mukaan.

 

Jos sulla on vakiokaasari niin laita siihen vakiojakaja. Jos on nurkkakaasarit niin googlaa 009 flat spot niin löytyy noin 300 tuhatta muuta jotka kärsivät samasta ongelmasta. Yleensä ongelman saa lievennetyä rikastamalla kiihdytyspiirin.

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest veewee

Vitun pertronix. Ei lähde enää edes käyntiin.

Luulis, että 80€:a maksava sormenpään kokoinen käikäle olisi laadukkaampi.

Millä vitulla sen "roottorin" saa jakajan akselista ehjänä irti? Osamyyjälle se ei kuitenkaan kelpaa takaisin pieninä palasina.

Link to comment

ma olen asentanut tusinan verran pertronixeja, ilman ainuttakaan ongelmaa.

 

Jos piuhat kytkee vaarin pain, niin silloin se kylla karvahtaa valittomasti.

 

Olen kuullut osamyyjalta etta joskus, aarimmaisen harvoin, pertronix on ollut tehtaalta lahtiessaan viallinen. Ne on vaihdettu toimivaan ilman urputuksia. (Tama vain yhden osatoimittajan toimesta, en lupaa mitaan muiden osalta, mutta luulisin sen tarkoittavan etta valmistaja on ottanut vastuun?)

 

Jan

Link to comment
Guest veewee
Tarkoitat varmaan pyörijää? x)

 

nostat vaan pois...

 

Tervetuloa nostamaan vaan pois! Nisukahvit tarjoan, jos saat sen vaan nostamalla pois. Pyörijä on asia erikseen, enkä sitä tarkoittanut.

Tarkoitan sitä mustaa magneettirengasta joka painetaan jakajan akselille.

Link to comment

Laitoin kans joku aika sitte itelle tommosen pertronixin, toimii tosi hyvin ja vaikutelma oli kaikin puolin laadukas, mun mielestä piplaa paremmin kun kärjillä(009).

 

Ainut sanottava tulee juurikin tosta magneettirinkulasta mikä painetaan siihen jakajan akseliin, kyllähän sen paikoillaan pitää pysyä mutta ainakin mun oma oli hieman turhan ahdas. Meni jotenkuten puoleenväliin eikä sitten meinannu enää saada edes pois sitä, lähti kyllä mutta vaikeesti. Sitten suhautin kylmäsprayt akseliin ja venasin minuutin verran että vaikuttaa, sitten painoin rinkulan akseliin ja tahmeasti se pohjaan asti sitten menikin. Pois ottamista en oo vielä koittanu, aika temppuilua saattaa olla jos ehyenä haluaa :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...