Guest veewee Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Paikaltaan lähdössä kierrokset noin 2500-3000rpm. Lähtee hyvin, mutta noin sekunnin päästä lähdöstä moottori röpeltää hetken ja sitten alkaa taas vetämään. Vika ilmenee vain silloin, kun ottaa ns. strippilähdön. Muuten kone toimii normaalisti. Quote Link to comment
Per Jernström Posted July 5, 2007 Share Posted July 5, 2007 Mikä jakaja siinä on? Quote Link to comment
Guest veewee Posted July 5, 2007 Share Posted July 5, 2007 009 kärjellisenä, mutta kärjetön on tilattu. Quote Link to comment
Per Jernström Posted July 5, 2007 Share Posted July 5, 2007 Taisit juuri vastata kysymykseen. Kärjet tai ei, jakajasta se johtuu. Siitä puuttuu alipaine-ennakko eikä sen takia säädy moottorin kuorman mukaan. Jos sulla on vakiokaasari niin laita siihen vakiojakaja. Jos on nurkkakaasarit niin googlaa 009 flat spot niin löytyy noin 300 tuhatta muuta jotka kärsivät samasta ongelmasta. Yleensä ongelman saa lievennetyä rikastamalla kiihdytyspiirin. Quote Link to comment
Guest veewee Posted July 5, 2007 Share Posted July 5, 2007 Tuplat on. Odotellaan Pertronixia ja katotaan korjaantuuko ongelma Quote Link to comment
Guest veewee Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 Vitun pertronix. Ei lähde enää edes käyntiin. Luulis, että 80€:a maksava sormenpään kokoinen käikäle olisi laadukkaampi. Millä vitulla sen "roottorin" saa jakajan akselista ehjänä irti? Osamyyjälle se ei kuitenkaan kelpaa takaisin pieninä palasina. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 Tarkoitat varmaan pyörijää? x) nostat vaan pois... Quote Link to comment
Guest Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 ma olen asentanut tusinan verran pertronixeja, ilman ainuttakaan ongelmaa. Jos piuhat kytkee vaarin pain, niin silloin se kylla karvahtaa valittomasti. Olen kuullut osamyyjalta etta joskus, aarimmaisen harvoin, pertronix on ollut tehtaalta lahtiessaan viallinen. Ne on vaihdettu toimivaan ilman urputuksia. (Tama vain yhden osatoimittajan toimesta, en lupaa mitaan muiden osalta, mutta luulisin sen tarkoittavan etta valmistaja on ottanut vastuun?) Jan Quote Link to comment
Guest veewee Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 Tarkoitat varmaan pyörijää? x) nostat vaan pois... Tervetuloa nostamaan vaan pois! Nisukahvit tarjoan, jos saat sen vaan nostamalla pois. Pyörijä on asia erikseen, enkä sitä tarkoittanut. Tarkoitan sitä mustaa magneettirengasta joka painetaan jakajan akselille. Quote Link to comment
Guest PaKe Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 Laitoin kans joku aika sitte itelle tommosen pertronixin, toimii tosi hyvin ja vaikutelma oli kaikin puolin laadukas, mun mielestä piplaa paremmin kun kärjillä(009). Ainut sanottava tulee juurikin tosta magneettirinkulasta mikä painetaan siihen jakajan akseliin, kyllähän sen paikoillaan pitää pysyä mutta ainakin mun oma oli hieman turhan ahdas. Meni jotenkuten puoleenväliin eikä sitten meinannu enää saada edes pois sitä, lähti kyllä mutta vaikeesti. Sitten suhautin kylmäsprayt akseliin ja venasin minuutin verran että vaikuttaa, sitten painoin rinkulan akseliin ja tahmeasti se pohjaan asti sitten menikin. Pois ottamista en oo vielä koittanu, aika temppuilua saattaa olla jos ehyenä haluaa :) Quote Link to comment
Guest veewee Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 Vika löytyi. Punainen johto oli poikki. Nyt auto toimii aivan mahtavasti ja alkuperäinen ongelma on poissa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.