Per Jernström Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Löytyykö palstalta 912 possunomistajia? Olen laittamassa kuplan lohkoa 912 porscheen ja nyt pitäisi saada moottorin akselilinjan pystyetäisyys takapalkkiin nähden. Siis montako milliä akselilinja on kiinnityspisteiden alapuolella? Vakio takapalkki mulla on, joten mitta siihenkin käy. Quote Link to comment
Guest Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 Löytyy 912 omistajia mutta type4 moottorilla. omassa autossa katsoin vain että moottori on suorassa autoon nähden ja keskellä, tein sen mukaan takakiinnikken. Millä ratkaisit vauhtipyörä ongelman? T:janne Quote Link to comment
Per Jernström Posted July 9, 2007 Author Share Posted July 9, 2007 Vauhtipyörä on vielä tekemättä, mutta ajattelin käyttää Porschen irtokehää ja kuplan vauhtipörää. Vauhtipyörästä hammaskehä pois ja sitten porschen kehä kiinni suoraan vauhtipyörään. Kävi kyllä mielessä sorvata kuplan vauhtiksesta "koroke" pois jotta olisi kytkinpinnan kanssa tasoissa ja sitten siihen alumiinikoroke ja korokkeeseen se starttikehä kiinni. Olisi kevyempi mutta paljon hankalampi tehdä. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 ettei satu mittavirheita takapalkin kanssa, on hyvä muistaa että niitä on kahta eri mallia. Perillä on 911 tyyppinen levy, kun jossain on näkynyt nelikulmaista profiilia. Quote Link to comment
Per Jernström Posted August 6, 2007 Author Share Posted August 6, 2007 Miten sä Janne ratkaisit vauhtipyöräongelman omassasi, 914 vauhtis? Se hammaskehä ei ole ainoa ongelma, vaan myös asetelma jää turhan taakse kuplan setillä. Olin laiskuuttani ajatellut vain säätää välys pois, mutta hieman lyhyeen jää säätövara. Koneen saa kyllä käyntiin ihan vakio vauhtipyörälläkin, mutta tuskin toimii pitkään kun vain alle puolet hammaskehästä on käytössä. Jos joku löytää nurkistaan ylimääräisen 912/356 vauhtipyörän niin mulle saa tarjota. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 6, 2007 Share Posted August 6, 2007 mulla toiminnu ihan hyvi tuolla vakiolla T-4 vauhtiksella. Painelaakeriin sorvattu 9mm korokerengas cromosta joka rympätty kiinni. Ja starttikikkailulla saa myös toimimaan, en muista missä volkkareissa oli hitusen pidemmälle menevä starttiratas. 356:n vauhtiksella et tee mitään, se on täysin erilainen ku 912/914/T-4 Meinaan, kytkin on 180mm ja kiinnitys 8:la tapilla, muuten samoissa mitoissa ku 25hp vauhtis kaikin puolin. Eli ei käy ilman mittavia muutoksia ees kuplan uudempaan akseliin, eikä hamppikehä tu sen pidemmälle kuitenkaan ku vakiovauhtiksessakaan. helpoiten varmasti saat jos sorvaat toisesta vauhtiksesta hammaskehän niin syvälle irti että saat rympättyä sen T-1 vauhtikseen hitusen sivuun vakiokehään verrattuna. Sitte tempaset sen painelaakerin päälle korokerenkaan ja avot. itte meen tänään sorvaamaan vastaavan homman että saan 901 lootaan tuon 356 koneen menemään ilman starttivaivoja :) Voin kattoo ton hammaskehän paikkamitan jossain raossa ku kotosalla ehin käymään. Se löytyy muutamasta korjauskäsikirjasta ihan kytkinpinnan sorvaamista ajatellen. Samasta kuvasta näkee mitan kampiakselin päästä ja kytkinpinnasta tuohon hammaskehän reunaan. Itte joudun tekemään rympin hitusen väljemmäks, ja laittamaan neljällä tapilla kehän kiinni, koska jatkossa kone tulee mahdollisesti kuplan lootaan, johon taas kehän pitäis olla sisemmässä. Tätä varten tulee toiset tapinreiät sisempään, jotta kehän voi lämmittää ja siirtää sisemmäs. Elämä on... Quote Link to comment
Guest Variant Posted August 6, 2007 Share Posted August 6, 2007 Jos joku löytää nurkistaan ylimääräisen 912/356 vauhtipyörän niin mulle saa tarjota. Noi on aika erinäköisiä. 356:n vauhtipyörä muistuttaa kuplan vauhtipyörää eli se ei auta sun ongelmassa. Mulla vois olla yksi 912:n vauhtipyörä, mutta se vaatii koneistamossa käynnin. Quote Link to comment
Per Jernström Posted August 6, 2007 Author Share Posted August 6, 2007 Ok, luulin 356:sen vauhtipyörän olevan samanlainen koska siinä autossa oli 356C kone. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.