Guest vw poika Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 kertokaapas kokeneet kupla kuljettajat että mielipiteenne siitä paljonko kannattais sijoittaa kuplaan kun vähän olis haaveissa ostaa kyseinen pirssi kesäautoksi,että sais sellasen kohtuu kuntoisen ja sais ajella kuten jo sanoin kesäisin "kirkossa" yms.mitään suurta projektia ei oikeen viitsi aloittaa,jäis pian kesken vaan.myyntipalstoja mitä olen seuraillut niin tonnilla alkaa oleen katsastettuja tarjolla.mielipiteitä ja vinkkejä kiitos..:) Quote Link to comment
Guest zemial Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 kymppitonnillakin voi saada ruosteista paskaa. Nämä ovat ihan täysin yksilöitä. Museorekisteröintikään ei kerro mitään ja kaikki autot on poikkeuksetta jo jossain vaiheessa purettu paloihin ja kasattu millä sattuu osilla. Maalin alta pilkistävä pinkki 80-luvun tuningi o se pahin merkki mitä autossa voi olla. Tonnin nyt ainakin joutuu tällaisista kunnon peleistä maksamaan. Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Samanlaista taitaa olla kuin minkä tahansa käytetyn auton ostaminen. Eli pitää luottaa vain ja ainoastaan omiin silmiinsä, eikä "rakastua" mihinkään yksilöön. Muutamaa kun käy katsomassa ja kokeilemassa niin alkaa asiat kummasti selkenemään. "Pitkän linjan harrastajien" kanssa kauppojen tekemisessä on omat hyvät ja huonot puolensa. Oikeasti hyvää yksilöä ei kukaan harrastaja/asiantuntija edullisesti (alle normihintojen) myy pois. Nämä nyt oli ihan sivuunkirjoittaneen omia kokemuksia, oppirahat on makseltu... Quote Link to comment
GT78 Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Juu jos se tuntuu kovin halvalta, siirry seuraavaan. Kiertelin viime kesänä etsimässä ovaalia ja tarvii sanoa että löytyy näistä "harrastajistakin" yhtä sun toista. Ja kieltämättä välillä tuntui siltä että toiset ei kovin vakavissaan olleet myymässä kun ei "uskottu että tuut kattomaan" jne. uskomatonta paskaa. Mut sit ku se viimeisin löyty sen ties jo ekan kerran sen nähdessä. Ruosteeton peli, MR-rekisterissä, hinta halpa (2500) ja samalla omistajalla / suvulla jotain 35 vuotta. Eikä mitään virityksiä vaan alkuperäinen peli. Ehdottomasti kannattaa käydä katsomassa useampaa, ja sitte tutkailet myyjää. Yleensä ensivaikutelma kertoo onko kysymyksessä haahuilija vai asiantunteva ja jämpti tyyppi. Ja sitä rahaa...no sitä menee hankinnan lisäksi helposti pari samankokoista kasaa. Riippuu kuinka paljon jaksat tahia itse ja kuinka hyvän haluat. Ite en laske, menis hermot. Mut pelkät vanteet + renkaat oli 700, madallukset eteen jotain 250 plus työt, huoltoihin menee helposti 100 euroa kesä/syksy, jne... Itse sijoittaisin 2-3 tonnin välille ja auto olisi jostain 60-luvun alusta mieluusti. Ruotsista saa halvemmalla hyviä proggiksia :) Quote Link to comment
Guest timokupla Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Hyvät, jotka eivät vaadi hitsausta ym. isompaa remppaa alkavat yleensä nelinumeroisista luvuista. Pahoja ruostevaurioita on syytä kavahtaa. Jos on pientä siellä täällä, niin todennäköisesti jossain on isompaakin. Jos autossa on hyvä maalipinta, siisti sisusta, saattaa kori olla kymmenen senttiä lattiasta ylöspäin aivan mätä. Joissain liikkeissä näkee kyllä ihan hulluja pyyntöjä perus-kuplista. Ilmoituksia kannattaa lukea suodattimen kans, esim: -Pienellä laitolla leimalle -> Toivoton tapaus -Ollut naisen käytössä -> Ei ikinä huollettu (tästä tulee varmaan sanomista..) -Alkuperäiskunnossa, hitsaamaton kori -> Ei hitsattu, vaikka olis pitäny -Helposti museorekisteröitävissä -> Just joo -Helmi/löytö -> Löydetty/varastettu heinäladosta -Myydään muiden projektien tieltä -> Tämä projekti epäonnistui -Hyvään kotiin ajan/tilanpuutteen vuoksi -> Ylihintainen romu uunolle ei-harrastajalle -Runsaasti viriosia -> Joku bensansuodatin haalittu vanhasta japsista -Valmiina ajoon -> Tankattu, lähtee käyntiin (apuvirralla) -Ruostesuojattu -> Amiksella pohjamaalattu -Alkuperäisväri -> Maali halkeilee -Runsaasti kuitteja -> Huijaamiseen käytetty aikaa & vaivaa Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Joissain liikkeissä näkee kyllä ihan hulluja pyyntöjä perus-kuplista. En pitäisi välttämättä pahana vaihtoehtona liikkeestä ostamista. Hinta tippuu kummasti jos on käteistä mukana eikä firmalle tule kaupassa vaihtoautoa riesaksi. Ammattijobbareille noi kuplan ikäiset vehkeet ovat tänä päivänä melkoinen rasite, eli asiantunteva ostaja voi tehdä Honest Joen kanssa oikeinkin hyvät kaupat. Quote Link to comment
Rofa.com Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Olis tiedossa hyvä Kupla, h n 1800e. Ei paikkailtu kun parista kohtaa, 100% alkuperäiskunto. Quote Link to comment
Guest Damien Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Parilla tonnilla saa jo aika hyvän laitteen. Alle tonnin autoihin kannattaa suhtautua varauksella, ellei hae tietoisesti pientä projektia. Omasta -67 kuplasta maksoin 1800, Lähtökohta oli ihan hyvä orkkis peli. Talvella piti hitsata pari pikku paikkaa ja vaihtaa etuakseli. Jotkut myyjät pyytää kyllä kauhtuneista -70-lukuisistakin tonnitolkulla rahaa. Esim. yksi 1303:n myyjä uhosi ettei alle kolmen tonnin lähde. Ei se sen arvoinen kyllä ollut, ihan peruskuntoinen. Sama kampe roikkuikin sitten varmaan puoli vuotta nettiautossa. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Katso yhdistyksen sivuilta mun myynti ilmo. Siinä on OIKEASTI hyvä auto myynnissä edullisesti. Jos halvemmalla paremman saat niin lupaan tulla sitä katsomaan. Kupla -66 1800e Quote Link to comment
Guest vw poika Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 kiitokset kaikille mielipiteistä ja vinkeistä.täytyy jatkaa haaveilemista kuplan ostamisesta..:) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.