Guest Custom Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Hei kaikille! Olisi tuossa -54-vuoden kupla säilöttynä ja nyt olisi tilaisuus + aikaa kyseiselle kampelle. Muita klassikkoja on tullut kaluttua ja rakennettua, mutta Kupliin ei ole tullut vielä tutustuttua - siksi siis esim. mallien eroavaisuudet yms. tieto on tervetullutta. Ovet -> sopiiko mistä tahansa muusta, vai eroavatko 54:set muista eli mitkä sopii tilalle vai sopiiko mitkä tahansa muut. Tietää alkaa etsimään joko ovia tai lankaa mikkiin. Lokasuojat, luukut jne. sama kysymys? Mitä tekniikkaa saa helposti tuon 1100:sen tilalle? Sopiiko nämä 1.8-2.0l heittämällä? Eipä nyt muuta tule mieleen. Kori on muuten hyvä, mutta ainakin ovien alareunat on tosiaan aika finaalissa. Sisustan on rotat ja pieneliöt valloittanut - 40-vuotta on ollut samassa paikassa pukeilla, niin ihmekös tuo :D Sisusta ei ole ongelma, mutta tosiaan nuo eri mallien sopivuudet olisi mukava tietää, niin voi haalia osiakin. Kiitos jo etukäteen. Quote Link to comment
JaakkoS Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 -54 ovissa sellaiset "urat" ovipahveille sisäpuolella.. splitin ovet käy laittamalla tuuletus ikkunat. -sisäoven kahvat hieman erinlaiset.. toki ovaaleiden 56-57 ovet ja paksutolpan menee oviaukkoon, mutta ne on väärät siis sisä muodoiltaan. -1953-1957 takaluukku sama. >Mitä tekniikkaa saa helposti tuon 1100:sen tilalle? Sopiiko nämä 1.8-2.0l >heittämällä? Heittämällä isokone ei mene. joutuu jyrsimään vaiheistosta tilaa isomalle vauhtipyörälle..mikä mielii 12 volttisen vauhtipyörän.. startinkin joutuu vaihtamaan, mikäli tosi isossa koneessa puristuksia.. kone koko ovaaleissa 1200/30hp ja jos vakiokone tikissään...niin pääsee silläkin 120 km/h..eikä se mielestäni ylettömän laiska olekkaan.. -Leimalle..jos mielii isoo konetta tarvitaan muutoksia..jarruihin alustaan..jne. 1300-66 kone hyvä vaihtoehto..sillä liikkuu ihan kivasti.. muistaakseen 44 heppaa kuljettaa mukavasti ovaalia. -Jarrukamoja voi päivitellä ovaaleihin laittamalla uudemmat 65-66 jarrukilvet eteen taakse niin saapi kiinni halpoja jarruosia.. ovaalin jarru roinat maksaa kivitaloja.. melkein voisi sanoa että, yhden työsylinterin hinnalla saa kaikki jarru roinat joka nurkkaan 60-lukusina.. jaakko Hei kaikille!Olisi tuossa -54-vuoden kupla säilöttynä ja nyt olisi tilaisuus + aikaa kyseiselle kampelle. Muita klassikkoja on tullut kaluttua ja rakennettua, mutta Kupliin ei ole tullut vielä tutustuttua - siksi siis esim. mallien eroavaisuudet yms. tieto on tervetullutta. Ovet -> sopiiko mistä tahansa muusta, vai eroavatko 54:set muista eli mitkä sopii tilalle vai sopiiko mitkä tahansa muut. Tietää alkaa etsimään joko ovia tai lankaa mikkiin. Lokasuojat, luukut jne. sama kysymys? Mitä tekniikkaa saa helposti tuon 1100:sen tilalle? Sopiiko nämä 1.8-2.0l heittämällä? Eipä nyt muuta tule mieleen. Kori on muuten hyvä, mutta ainakin ovien alareunat on tosiaan aika finaalissa. Sisustan on rotat ja pieneliöt valloittanut - 40-vuotta on ollut samassa paikassa pukeilla, niin ihmekös tuo :D Sisusta ei ole ongelma, mutta tosiaan nuo eri mallien sopivuudet olisi mukava tietää, niin voi haalia osiakin. Kiitos jo etukäteen. Quote Link to comment
Guest Custom Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Kiitos, auttoi jo paljon. Nettiautosta tutkinkin kuvia, niin tuuletusikkunoita lukuunottamatta kaikki näyttivät ulkoa aina samalta. Sisusten ei niin väliä, kun ei tule täysin tarkaksi entisöintiprojektiksi. Näillä mennään ja lisää saa antaa infoja jos tulee jollain vielä mieleen. -54 ovissa sellaiset "urat" ovipahveille sisäpuolella.. splitin ovet käy laittamalla tuuletus ikkunat. -sisäoven kahvat hieman erinlaiset.. toki ovaaleiden 56-57 ovet ja paksutolpan menee oviaukkoon, mutta ne on väärät siis sisä muodoiltaan. -1953-1957 takaluukku sama. >Mitä tekniikkaa saa helposti tuon 1100:sen tilalle? Sopiiko nämä 1.8-2.0l >heittämällä? Heittämällä isokone ei mene. joutuu jyrsimään vaiheistosta tilaa isomalle vauhtipyörälle..mikä mielii 12 volttisen vauhtipyörän.. startinkin joutuu vaihtamaan, mikäli tosi isossa koneessa puristuksia.. kone koko ovaaleissa 1200/30hp ja jos vakiokone tikissään...niin pääsee silläkin 120 km/h..eikä se mielestäni ylettömän laiska olekkaan.. -Leimalle..jos mielii isoo konetta tarvitaan muutoksia..jarruihin alustaan..jne. 1300-66 kone hyvä vaihtoehto..sillä liikkuu ihan kivasti.. muistaakseen 44 heppaa kuljettaa mukavasti ovaalia. -Jarrukamoja voi päivitellä ovaaleihin laittamalla uudemmat 65-66 jarrukilvet eteen taakse niin saapi kiinni halpoja jarruosia.. ovaalin jarru roinat maksaa kivitaloja.. melkein voisi sanoa että, yhden työsylinterin hinnalla saa kaikki jarru roinat joka nurkkaan 60-lukusina.. jaakko Hei kaikille!Olisi tuossa -54-vuoden kupla säilöttynä ja nyt olisi tilaisuus + aikaa kyseiselle kampelle. Muita klassikkoja on tullut kaluttua ja rakennettua, mutta Kupliin ei ole tullut vielä tutustuttua - siksi siis esim. mallien eroavaisuudet yms. tieto on tervetullutta. Ovet -> sopiiko mistä tahansa muusta, vai eroavatko 54:set muista eli mitkä sopii tilalle vai sopiiko mitkä tahansa muut. Tietää alkaa etsimään joko ovia tai lankaa mikkiin. Lokasuojat, luukut jne. sama kysymys? Mitä tekniikkaa saa helposti tuon 1100:sen tilalle? Sopiiko nämä 1.8-2.0l heittämällä? Eipä nyt muuta tule mieleen. Kori on muuten hyvä, mutta ainakin ovien alareunat on tosiaan aika finaalissa. Sisustan on rotat ja pieneliöt valloittanut - 40-vuotta on ollut samassa paikassa pukeilla, niin ihmekös tuo :D Sisusta ei ole ongelma, mutta tosiaan nuo eri mallien sopivuudet olisi mukava tietää, niin voi haalia osiakin. Kiitos jo etukäteen. Quote Link to comment
-MITO- Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Vaihteisto tuoreemmasta kuplasta ja koneeks niin isoa ja tehokasta kuin lompakko antaa myöden ;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.