Jump to content

Paikkausvaahto


käfer

Recommended Posts

Ei tarvi kun kerran hajota renkaan sillee sopivasti niin varmasti muistaa homman koko ikansä.

Olin ostanut just Touranin perheautoks kun motarilla räntäsateessa yövuorosta tullessa 05.10 ilmat karkas vasemmasta takapyörästä. No, käyttöohjekirja käteen ja katsomaan, että missäs se varapyörä sitten on. Ohjekirja kertoo sanoin ja kuvin, että mene takaluukuun, avaa välipohja ja sieltä löydät paikka-ainepullon ja söpön pienen kompuran. Sitten vaan paikka-aine renkaaseen ja kompuralla ilmat perään. Jo tuossa vaiheessa pääsi kirosana kun homman lopputuloksen arvaus tuli mieleen. Rekkojen heittämä loska täydensi sitä epätoivoa kun kuuntelin kompuran pärinää ja toivon että nouse saatana. Ja nousihan se kans, rojut kyytiin ja varovasti kohti kotia jonne matkaa kymmen kilsaa. Vajaa kilometri ja phiuuuuu. Sit soittamaan naapurinisännälle jonka tiesin olevan menossa navettaan juurikin noihin aikoihin, no ei vastaa, puhelu vaimolle joka pelästyy soittoa, lapset herää, vaimo lähtee hakemaan tuota naapurinisäntää puhelimeen (oli onneks vaimon veli), tälle puhelimessa ohjeet siitä mistä vintiltä löytyy kesärengas jne jne jne. Lopputulos: Nukkumassa kotona 07.00, kolmen tunnin yöunet ja takas päivävuoroon ja kaikki siitä syystä, että siinä perkeleen kinnerissä ei ole edes sitä pientä varapyörää. Söi niin miestä että vallan!

 

Pahoittelen muutamia alatyylisiä ilmaisuja, vaikka tapahtumasta on jo yli vuosi niin silti muistot pyrkii tällä tavalla pintaan.

Seuraavassa autossani on varmasti varapyörä, ne paikkalitkut (volkkarilla on siis sellasta litkua, ei edes vaahtoa) voi mun puolesta juottaa vaikka tehtaan insseille.

Link to comment
Guest 1200-73

miulla on kans vaadosta kokemusta jotta toimii pikkupaikkauksiin. jonkun kerran oon joutunu käyttämään ja hyvin on pelittäny.

Joku sano että tubelles paikka ei kestä renkaassa jossa on vaahtoo käytetty mut kokemuspohja puuttuu.

vaahto on ehottoman hyvä jos esim vanteen ja renkaan välistä suhuttaa.

Link to comment
miulla on kans vaadosta kokemusta jotta toimii pikkupaikkauksiin. jonkun kerran oon joutunu käyttämään ja hyvin on pelittäny.

Joku sano että tubelles paikka ei kestä renkaassa jossa on vaahtoo käytetty mut kokemuspohja puuttuu.

vaahto on ehottoman hyvä jos esim vanteen ja renkaan välistä suhuttaa.

 

Ei puutu. Sen verran tullu noita nähtyä vuosien varrella.

 

Jokainen saa toki suhutella mitä tahtoo.

 

Ja jos sieltä renkaan ja vanteen välistä suhuttaa, niin kannattaa ottaa rengas pois ja putsata vanteesta ruosteet, jonka jälkeen pitää taas....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...