AJS Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 Onko mitään syytä etteikö mahtuis heittämällä paikoilleen? 1600:ssa 200mm kytkin. Quote
Guest Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 pitais lumpsahtaa ihan sellaisenaan paikoilleen. Jan Quote
Guest Posted October 12, 2007 Posted October 12, 2007 AJS:lle kiitokset. Ja asiaan sanoivat korjaamolla että kuplassa (1302 -71) olisi kuulemma 3-käpäläinen kytkin luultavasti 180mm ja ois tarvinnu vauhtipyörä vaihtaa. Joten kaipaan tietoa että mitä puuttuu tai on väärin? No ainakin vanha kone toimii joten ei tarvitse värjötellä ;) moposkootterin kyydissä. Ps. kuplan omistajana vasta toukokuusta 2007 Quote
Guest Posted October 12, 2007 Posted October 12, 2007 ei ei ei ei... vauhtipyora ja kytkin kulkee moottorin mukana. Ainoa oleellinen seikka on varmistaa etta kytkimen irrotinlaakeri (painelaakeri) on yhteensopiva, ja niita on vain kahta tyyppia. Kuplan 1600 konetta ei ole kasittaakseni suomessa ollut kuin uudemmalla, 1302s tai 1303S painelaakeria vastaavalla kytkimella. Oli se sitten 3 kapalainen tai tahtimallinen. Tuon aikakauden (71 tai uudempi) 1300 koneet on 180mm kytkimella ja 1600 on 200millisella. Kumpikin kayttaa muistaakseni samaa painelaakeria. Jos kyse on pakun koneesta niin muistaakseni homma on jokseenkin sama. Joku kun viela vahvistais milloin vaihtui painelaakerin malli niin olis aika varmaa tietoa jo. Senkin kylla saa helposti vaihdettua uudemman malliseen. jan Quote
Guest Posted October 12, 2007 Posted October 12, 2007 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4230-asetelma-painelaakeri-haarukka-sopivuus/ Anteeksi tyhmät kysymykseni. Mutta missä painelaakeri sijaitsee ja onnistuuko koneen asennus sen vaihtamisella ja tietenkin laturin vaihto tasavirrasta vaihtovirtaan vai laturin vaihdossa järkeä? Quote
Guest Posted October 12, 2007 Posted October 12, 2007 Eli kun auto rakennettu huhtikuussa 71 http://www.inerd.it/index.php?option=co ... &Itemid=32http://sivuston mukaan niin siinä olisi laatikkoon tuleva holkki, uudenmalliset laakeri ja asetelma joten vaihtamalla ne 1600 koneesta vastaaviksi niin se sopisi. Vai ymmärsinkö oikein? Quote
Sakke Posted October 12, 2007 Posted October 12, 2007 Eli kun auto rakennettu huhtikuussa 71 http://www.inerd.it/index.php?option=co ... &Itemid=32http://sivuston mukaan niin siinä olisi laatikkoon tuleva holkki, uudenmalliset laakeri ja asetelma joten vaihtamalla ne 1600 koneesta vastaaviksi niin se sopisi. Vai ymmärsinkö oikein? jep,jep Quote
Guest Posted October 14, 2007 Posted October 14, 2007 Eli uudessa koneessa on tuollainen kytkin, omasta mielestäni tuo olisi uudenmallinen kytkin. Onko näin? Tämä tarkoittaisi sitä että paikallaan olevassa 1300 koneessa olisi vanhan mallinen kytkin, näin nopeasti pääteltynä. Täytyy käydä huomenna kysymässä korjaamolta kuvien kera että millainen kytkin siellä oli. [/img] Quote
Guest Jari Posted October 14, 2007 Posted October 14, 2007 juu toi on sen uudemman paineasetelma vanhemmassa on sellaiset kolme kynttä joiden keskellä rengas... joka käy uudemman laatikkoon sorvaamalla pari milliä keskeltä pois. Kokeiltu on. =) ja ainakaan vanhemmassa laatikossa ei mulla ollut holkkia ollenkaan joka tulee vaihdelaatikon aselin päälle eli siis paine laakerin sisälle tulevaa vaan liikku laakeri ihan vapaasti joskin voi olla hupaa laakerille. Quote
Guest Posted October 15, 2007 Posted October 15, 2007 Sanoivat korjaamolla sen olevan http://hotcars.net/Prod/pict-o/big/4925-10.jpg tuollainen eli tarkoittaa vissiin sitä että kone tai kytkin on vaihdettu jossain vaiheessa kupliksen elämänkaarta. Kysymys eksperteille: jos tilaan hotcarsista holkin joka tulee vaihteiston ja kytkimen väliin sekä vaihtovirtalaturin niin onnistuisiko koneen vaihto noin pienellä toimenpiteellä? Vai mikä on teidän neuvonne asiassa? Quote
Guest Posted October 15, 2007 Posted October 15, 2007 Hei, minkahan lainen laatikko siella sulla on? Onko siella siis painelaakerille ohjainholkkia vai ei? http://hotcars.net/Prod/pict-o/4951-70.jpg Tuo holkki kuuluu uudempaan lodjuun jossa on tallainen painelaakeri: http://hotcars.net/Prod/pict-o/4950.jpg Ilman holkkia olevat laatikot kayttaa vanhempaa painelaakeria: http://hotcars.net/Prod/pict-o/4949-10.jpg Nayttais silta etta vanhemmat mallit kayttaa paineasetelmaa missa on korokerinkula kapalien tai kynsien keskella. Uudemmissa holkki ottaisi kiinni korokerinkulaan joten sita ei ole. Vanhan mallin laatikkoon saa vaihdettua uuden mallin painelaakerin vaihtamalla haarukka uudenmalliseen ja adapteriholkki taalta: http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 0771195846 siina on holkki valettu stefaan kiinteaksi. Vanhan mallin lodjussa ei ole pultinreikia uuden mallin ohjainholkille joten sita ei siihen saa kiinni. Jos sulla on vanhan mallin laatikko niin yksinkertaisempaa olisi ehka hommata vanhan mallinen paineasetelma sitten silel kaveriksi :) jan Quote
Guest Posted October 15, 2007 Posted October 15, 2007 En tiedä kun en ole autoa ilman konetta nähnyt. Auto on valmistettu 71 joten siellä kai pitäisi olla uudenmallin kytkin yms vai olenko väärässä? Mistäs sen laatikon tiedot saisi selville? Kun en ole vielä läheskään asiantuntija. Quote
Guest Jari Posted October 15, 2007 Posted October 15, 2007 kaikki riippuu siitä onko sulla se loota minkä ikäisestä... gurut kertonee tarkempia tuntomerkkejä noista. Mut itse tarkistasin ainakin onko siinä laatikon pääakselin ympärillä ne 3.kiinnitys reikää mihin ton painelaakerin sisään tulevan tumpin voi kiinnittää ja jos löytyy hommaisin sen tumpin ja uudemman laakerin jostain. ei oo kumminkaan kovin paha rasti. ja eikun konetta vaan kiinni ja projektia etiä päin. Quote
Guest Posted October 15, 2007 Posted October 15, 2007 Ostettiin kupla toukokuussa 2007 joten kauan ei ole ollut. Eli en tiedä millainen laatikko on tai minkä ikäinen. Ja ei nyt ihan projektista ole kyse kun voi ajella ihan kivasti. Ostettiin toinen kone kun vanha ampu tulpan pihalle ja eli ja elää pieni pelko että vanha kone hajoaa jossain vaiheessa. Ja ajateltiin samalla että sais hiukan parempaa kulkua 1600 koneen avulla. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.