Jump to content

swingiperän kestävyys


Recommended Posts

Kuplassa ongelmana on poikittainen laakerivälys, joka ilmaantuu takarenkaaseen kun laatikko lämpenee. Kylmänä ei takarenkaasta heiluttaessa tunnu mitään välystä, mutta lämpimänä välystä on. Takalaakerit on vaihdettu ja vetoakselin suojaputken poskia shimmattu laatikkoon. Kesällä yhdet napamutteritkin korkkasi ilmeisesti siitä syystä, että vetoakseli pääsi hakkaamaan poikittaisliikettä ja mutterit ei kestänyt. Laatikkoa on käytetty muutamia vuosia jo isomman moottorin kera ja herää kysymys, onko vika mahdollisesti perän laakeroinnissa. Tuo takarenkaan irtoaminen ajossa ei tunnu houkuttelevan, mutta vikakaan ei tunnu löytyvän. Kellään ideoita /kokemuksia? Kyseessä on 70-luvun loota , johon vaihdettu lyhyet vetarit

Link to comment
Guest Mika Raussi

Mystistä sinällään. Ei siinä lakerissa kuitenkaan mitään mahdottomia välyksiä pitäs pystyä olemaan. Tuliko sinne normaalin välyksen laakerit vai kenties c3?

 

Paljon siellä kolmen metrin varren päässä oli voimaa? Niin ja millä tavalla ne mutterit sit tuhoutu? Niin ja kun lämpiää, niin kuinka lämmin se sillon on?

Link to comment

ihan normi laakerit on. vanhoissakaan ei ollu varmaan oikeesti vikaa, kun vika ei poistunut mihinkään. mutterit on kiristitty niin kovaan kun saa tuollaisella jatkovarrella. Autolla kun on ajettu noin puoli tuntia, alkaa välystä olemaan. Mutterit korkkasi kun kiihdytin hieman rajummin ja perä alkoi ihmeellisesti liukertelemaan. Kun menin kattomaan takarenkaita oli mutterit morjens kunnossa, siis kierteen rikki.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...