vw54 Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Kuplassa ongelmana on poikittainen laakerivälys, joka ilmaantuu takarenkaaseen kun laatikko lämpenee. Kylmänä ei takarenkaasta heiluttaessa tunnu mitään välystä, mutta lämpimänä välystä on. Takalaakerit on vaihdettu ja vetoakselin suojaputken poskia shimmattu laatikkoon. Kesällä yhdet napamutteritkin korkkasi ilmeisesti siitä syystä, että vetoakseli pääsi hakkaamaan poikittaisliikettä ja mutterit ei kestänyt. Laatikkoa on käytetty muutamia vuosia jo isomman moottorin kera ja herää kysymys, onko vika mahdollisesti perän laakeroinnissa. Tuo takarenkaan irtoaminen ajossa ei tunnu houkuttelevan, mutta vikakaan ei tunnu löytyvän. Kellään ideoita /kokemuksia? Kyseessä on 70-luvun loota , johon vaihdettu lyhyet vetarit Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Onks siulla takarummun boorit kuin tiukassa kunnossa? Quote Link to comment
vw54 Posted October 13, 2007 Author Share Posted October 13, 2007 takarummutkin on uudet. mutteri on kiristetty 3 metrin varrella Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Mystistä sinällään. Ei siinä lakerissa kuitenkaan mitään mahdottomia välyksiä pitäs pystyä olemaan. Tuliko sinne normaalin välyksen laakerit vai kenties c3? Paljon siellä kolmen metrin varren päässä oli voimaa? Niin ja millä tavalla ne mutterit sit tuhoutu? Niin ja kun lämpiää, niin kuinka lämmin se sillon on? Quote Link to comment
vw54 Posted October 14, 2007 Author Share Posted October 14, 2007 ihan normi laakerit on. vanhoissakaan ei ollu varmaan oikeesti vikaa, kun vika ei poistunut mihinkään. mutterit on kiristitty niin kovaan kun saa tuollaisella jatkovarrella. Autolla kun on ajettu noin puoli tuntia, alkaa välystä olemaan. Mutterit korkkasi kun kiihdytin hieman rajummin ja perä alkoi ihmeellisesti liukertelemaan. Kun menin kattomaan takarenkaita oli mutterit morjens kunnossa, siis kierteen rikki. Quote Link to comment
Fileas Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Onko siellä kaikki osat oikeissa paikoissa? Esim. osa 23 laakerin takana. http://www.vw-classic.net/et_katalog197 ... 29+A29.pdf Quote Link to comment
vw54 Posted October 14, 2007 Author Share Posted October 14, 2007 juu on. Otin toisen vetarin putkineen irti ja vetopyörästön pikkurattaat on viittä vaille sökönä ja sokkaura kulunut väljäksi. Hommaa jatketaan lootan vaihdolla ja ihmetellään sitten lisää jos aihetta Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.