ilmari Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Kampuran kaulut mittailin ja tulokset olivat seuraavanlaiset: Runkolaakereiden kaulat: 54,7*3 ja 39,9 Kankien kaulat: 54,5*4 Kaulat tulis varmaan hioa 0,5 alikokoon? Mites homma yleensä hoidetaan koneistamoissa. Kannattaako heti itse nostaa kädet pystyy ja viedä ammattimiehelle? Kampurasta näkyi myös pieniä säröjä(silmillä erotti juuri ja juuri). Ovatko yleensä olleet kuinka vaarallisia? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 jos akseli on vakio, hommaa parempi, jos on arvokkaampi pitkäiskuinen takoakseli, esim okrasa tms oikeesti merkkikampi, niin kandee särötarkastuttaa ja hiottaa se seuraavaan alikokoon. Koneistamot nämä yleensä osaavat. Jos on joku 150€ pitkäiskuinen kiina-akseli, niin en itte miettis kovastikaan jos säröjä jo silmillä näkee. Ostaisin toisen... Mittasitko mikrometrillä vai tönärillä? oliko tönäri oikeasti hyvä? (ei käytetty aiemmassa elämässä kuonavasarana) Tönäri ei anna kovin luotettavaa tulosta muuta ku että tiettää onko alikoossa vai ei. Quote Link to comment
ilmari Posted January 8, 2008 Author Share Posted January 8, 2008 vakio kampura ja tönärillä mittasin. Tönäri on uus, mutta luotettavuudesta en sit tiä. Uuden kampuran hankinta on kyllä ollu mielessä, mutta kun ne maksaa.... Täytyy hieman pohdiskella. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 maksaa se konerikkokin jos säröisen laitat ja narahtaa sitte ilakoidessa kylänraitilla. En tiedä mitä tällä hetkellä särötarkastukset maksaa, ja mitä minkäkin koneistamon hiomisen on ollu per kaula. Tulee äkkiä maksamaan ainakin puolet nykypäivän hinnoilla saatavaan uuteen verrattuna. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.