Guest Karhu.Ari Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Nyt tarviin apuanne tietävät ihmiset. Autoni VW Golf -95 1.8 8v rupes yhtäkkiä kuumenee ihan pirust. Ei tarvii ajaa ku lyhyttä pätkää, niin pakkasnesteet käy suorastaan kiehumaan paisuntasäiliössä, VAIKKA lämpömittari näyttääkin 90C'! Lisäksi mittaristossa rupee vilkkumaan punainen lämpötilamerkki, mikä on siel mittaristossa alhaalla vasemmalla. Cooleri ei pyöri, kun auto on joutokäynnillä, eli puhallin ei työnnä ilmaa radiaattorille. Voisko se olla syypäänä ongelmaan, jos vaikka pakkasnesteet ei pääsee jäähtymään, vaan pyörii kuumana siel koneessa? Oisko menny vaikka termostaatti vanhaks? Niin, vielä sellainen. Kun auton sammuttaa vähäks aikaa (n.5min) ja iskee taas tulille, niin lämpömittari näyttää nollaa, mut sit se rupee aika nopeasti nousemaan sinne ysikymppiin. Eihän se tosiaan ehdi niin lyhyessä ajassa jäähtymään? Mahtasko siin mittärissakin olla joku häikkä? vahvasti kyl epäilen. Auton käynti on muuten tasaista, ajossa vaan tuntuu et pari kolme heppaa ois lähtent kävelee.. :( Auto on ollut mulla viime joulukuusta asti, aina toiminut moitteettomasti, parikyttuhatta on jo tullu ajettuu sillä, ml:kin on suht vähänen, täl hetkel 150tkm. Entinen omistaja on tietäkseni muistanu huoltaa sitä ajoissa eikä sitä ole vissiin sen pahemmin rääkättykää, mut pensaa sille on kyl aina maistunt. Olen lyhyen ajan kuluessa vaihtanu tulpat, tulpan johdot, virranjakajan kannen, pyörijän, öljyt, pensa-, öljy-, sekä ilmasuodattimet, viime viikolla lambdan, mut millään en saanu kulutusta kuriin. Ajotavastani riippumatta se on aina syöni reilun kympin satasella maantieajossakin. Olen tarkistanut pakuputkenkin, sekään ei ole tukossa. Siis yhtä mittarin viivanväliä riittää vajaan 50 kilsaan. Kyllä se on syöny miestäkin koko ajan, ku pensahinnat vaan jatkaa nousemistaan, mut kulutukselle ei vaa osannu tehdä mitään. Diagnostiikassa käytin sitä lambda-anturin vaihdon yhteydessä, mut siel vaa todettiin, et kaikki toimii, ei vikoja. mitvittuu..!? Kiitti ja näkemisiin Kaikki vinkin ja arvaukset on tervetulleita! Vaikka toi onkin noin huomiota, huolenpitoa ja rakkautta vaativa ajoneuvo, en kuitenkaa viittis luopua siitä :P Quote Link to comment
Guest Karhu.Ari Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Edit: Valo vilkku koneen ollessa kylmäkin. Tarkistin konehuoneen parhaani mukaan, en muistanut mainita, että jouduin lisäämään hieman pakkasnestettä, vaikka mitään putkivuotoja en ole huomannut, radiaattori ei vuoda. Onko se sitten kiehunu sielt pois vai mihin se ois voint hävitä? Pensakulutuskeskustelun olen jo joskus avant, siellä sain jotain hyviä vinkkejä kyllä. Eivät tahtonu vaa auttaa ongelmaan, joten jos jollain on jotain muuta mielessä, antakaa kuulua! :) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Jos vesi kiehuu koneessa, kaada se pois :p Noin muuten kattoisin paisuntasäiliön korkin ja varmistaisin, että järjestelmässä on painetta. Quote Link to comment
Guest Karhu.Ari Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Mitkä oireet volkkarilla noin yleensä, jos termari paskana? Mikä säätelee sen, et pyöriikö radiaattorin puhallin? Ei kait se termarin tehtävä ole vai onko? Quote Link to comment
HT Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Siellä syylarin kyljessä on anturi, joka "haistelee" jäähdysnesteen lämpötilaa. Ja ohjaa flektin toimintaa ( korjatkaa,jos olen väärässä ). Quote Link to comment
NordBling Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Vaihda termostaatti vesipumpun vierestä ja tuulettimen termostaatti eli anturin näköinen juttu jäähdyttimenssä ja sitte kysy loput ohjeet esim täältä Quote Link to comment
Guest Karhu.Ari Posted June 30, 2008 Share Posted June 30, 2008 kyllähä tuolta löytyy ihan asiaakin! Kiitos vinkistä! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.