SimpleMan Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Potilas on -72 vw typ 1, jossa 1600cm³ voimanlähde yhdellä keski dellortolla (drla40). Oire on, että kun moottori on kylliksi lämmennyt lakkaa polttoaineen tulo... Paukuttaa putkeen, nykii ja röpeltää, lopuksi sammuu. 10min odottelun jälkeen käy taas vähän aikaan hyvin. Tuossa paukuttelu-röpöttely-nykimis vaiheessa lambda-jännitteet pomppii 50-500mv väliä, kunnes sammuu. Eli bensapuolen probleemalta vaikuttaisi? Moottoriin vaihdettu jo uusi bensapumppu, b-pumpun bakeliitin reikä porattu 8mm:ksi, suodatin uusi, dellortossa uudet tiivisteet. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Meneekö bensalinja liian lältä kuumaa kohtaa? Saako bensatankki korvausilmaa? Quote Link to comment
SimpleMan Posted July 29, 2008 Author Share Posted July 29, 2008 Bensalinjan vedin vikaa etsiessä mahdollisimman kaukaa moottorista (kiinni sisälokarissa). Tuo korvausilma juttu ei oo mahdoton, täytyy koittaa ajaa vaikka korkki auki. Miten lambda jännitteet käyttäytyy sytytyskatkoissa, onko tietoa? Kokeilen vielä toisella puolalla joku päivä joka tapauksessa. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Joo miulla oli kuplassa joskus semmonen ongelma, ettei saanu ilmaa. Pikkusen aikaa aina pääs ja sit hyyty. Jossain vaiheessa tajusin kokeilla raottaa bensakorkkia ja suhahdus oli melkonen kun imi ilmat tankkiin. Quote Link to comment
SimpleMan Posted July 31, 2008 Author Share Posted July 31, 2008 Vian aiheuttaja oli kondensaattori. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Eli näytti laihalle varmaan, koska lambada jäähty bensalla. Sama käyny myös omalle kohdalle. Huomaa hyvin kun putoo yks pytty pelistä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.