Guest Zatiainen Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Eli lämmitin ei lähde lämmittämään, pyörii kyllä, eli yrittää lähteä. Pumppu naksaa, bensaa nostaa. Sähköä riittää, uudehko akku ladattu parin päivän aikana täyteen. Kokeiltu sekä auton ollessa käynnissä että ilman auton laturia. "Sytytintulppa", vai mikä sen nimi onkaan, lämpiää pirun kuumaksi. Lämmitin käynnistetty ylilämpösuojaan asti ainakin kymmenen kertaa. Jolloin se siis sammuu kokonaan. Mistähän lähtisi purkamaan ongelmaa. Quote Link to comment
Guest Zatiainen Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Touhutin illalla seuraavanlaisesti. Ruuvasin "sytytintulpan" irti ja puhdistin sen mekaanisesti. Testasin että se kyllä muuttuu punaiseksi, se siis toimii. Tulpan irti oton jälkeen puhdistin pahasti nokiseksi menneen sihdin jonka kautta polttoaine todennäköisesti valuu/höyrystyy palotilaan. Samalla käynnistin lämmittimen ilman tulppaa ja lämmittimen kierrokset sekä pumpun kierrokset nousivat valtavasti, verrattuna siis siihen mitkä ne ovat tulpan paikallaan olleena. Sihdin läpi valuu hilajlleen polttoainetta polttotilan pohjalle. Laitoin tulpan takaisin ja käynnistin lämmittimen. Lämmitin lähti päälle, lämmintä ilmaa tuli aivan pirusti, mutta niin tuli savuakin. Luulen että reilu bensan määrä vaikutti asiaan. Lämmintä ilmaa tuli kuitenkin vain minuutin verran ja huomasin samalla että tulppa oli jäähtynyt. Kierrokset alenivat ja lämmitin aloitti uudellaan syttymisvaiheen. Tulpaa alkoi lämmetä uudelleen ja hetken kuluttua lämmitin lämmitti taas vajaa minuutin verran. Miksi tulppa sammuu kun lämmitin lähtee päälle. Taas kun polttoaineen palaminen loppuu niin lämmitin aloittaa käynnistyksen uudelleen ja tulppaa "syttyy" uudelleen. Mikä sen tulpan on laittanut sekaisin. Onko jokin rele ongelma. Niin ja tämä lämmitin on sitä mallia missä EI ole kalvopumppu lämmittimen päällä Quote Link to comment
Guest Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 onkos jokin termostaatin tapanen jossain ilma kanavassa?mikä sammuttas kun tarpeeksi lämpöä jo vaikka käyny vaan hetken.eihän se loputtomiin voi lämmittää,tai palaa koko maailma!?"!!?"?"? Quote Link to comment
Fileas Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Hehkun pitääkin lopettaa, jolloin kierrokset nousee.=Ei syö niin paljon virtaa... palaminen pitäisi pysyä yllä sen jälkeen. Onko bensanpaineet lie metsässä/ vai onko nokinen peli tms. Toimiiko auton käydessä? Quote Link to comment
Guest Zatiainen Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Lämmitin toimii taas. Piti vaan vääntää laite pois, purkaa osiin, kasata takaisin löytämättä mitään (ei edes nokea) vikää. Asensin laitteen takaisin, mutta mittasin polttoaineen määrän. 200 iskun aikana tuli vain vajaat 5 ml. Ohjearvoja taitaa olla 6-7 ml. Nyt pumppaa vajaa 8ml ja pelittää todella hyvin. Quote Link to comment
multanen Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Omassa lämmittimessä olen ollut huomaavinani että seos on aika tarkka: Rikkaalla käynnistyy hyvin, erityisesti kylmässä mutta savuttaa ja nokeaa sitten lämpimänä. Laihalla ei aina käynnisty ekalla mutta toimii sitten muuten paremmin. Hankalinta on että akun jännite tuntuu käytännössä vaikuttavan seokseen, joten käynnissä ollessa ja pitkään parkissa ei tule sama seos. Tyynellä kun katsoo pakoputken päätä niin parhaimmillaan ei näytä tulevan putkesta mitään ja heti kun menee hieman rikkaalle alkaa näkyä ohuita mustia savun tuprahduksia. Mulla saattaa tuo lämmitin olla jo aika huono mutta toimii kun muistaa kerran viikossa säätää. =) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.