Olli Ristimäki Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Olisi tulossa tarvetta polyuretaani/nailonpuslille vääränmerkkisen kulkineen alustaan ja moottorin kiinnitykseen. Onko jollain palstalaisella taitoa ja kokemusta noiden sorvaamiseen mittojen mukaan ja mahdollisesti jopa materiaalia valmiina olemassa? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 www.hemimotors.fi on sorvaillu noita. Tais olla hyllyssäki jotakin materiaalia pusliin. Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 Sporttiauto Raisiossa noita kait jossain teetti tilauksesta. Muistaakseni. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted October 10, 2008 Author Share Posted October 10, 2008 No juu, tekeehän näitä myös Sarlinin RallyRace. Tässähän ajatuksena oli että persaukinen skod...volkkaristi hakee aseveliratkaisua, jossa puslien teettämisestä selviää suunnilleen mäyräkoiralla ja kiitoksilla =). Mutta hyvä tietää muitakin mahdollisuuksia, kiitoksia vaan. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 uretaani ei o kovinkaan mukavaa sorvattavaa... Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted October 10, 2008 Author Share Posted October 10, 2008 uretaani ei o kovinkaan mukavaa sorvattavaa... Näin kuulin ja nailonikin taitaa olla vähän tarkka pyörimisnopeudesta sekä teristä ettei sula. Jos unohdetaan uretaani niin onnistuisko simppelit moottorinkannakken puslat nailonista joltakin? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Haluutko ns kovat kiinnikkeet vai tukevammat ku vakiot? Jos tukevampia haet, kannattaa katella etrasta esim noita teollisuusvaihteiden kumeja yms, niistä saa veistelemällä aika passeleita. Jos kovia haluat, niin nylon ei o ongelma sorvata, mitään nanonanohienoa pintaa ei yleensä sorvaamalla saa, mutta en o koskaan saanu tankoa sulamaan terään. POM on hyvää ja helppoa sorvattavaa, tosin kovempaa ku nylon. Mulla on ollu molemmista, sekä pommista että nylonista tehtyjä puslia ja muita kikkareita autoissa. Nivelien pusliks suosittelen POMia ja lootiin että koneisiin laittaisin paistettuja kumituotteita, mikäli ei halua julmia runkoääniä. Quote Link to comment
Gerbiili Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Minkähän kokosta pitäs olla pommisen tai nylonista tehdyn. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 Tarkoitus olisi laittaa vakiota tukevammat puslat rallikamppeeseen, jonka kone pääsee uusillakin vakiokumeilla heilumaan melko lailla tukikumien rakenteesta johtuen. Tässä vehkeessä siis runkoäänet ei haittaisi kun ryskettä ja kivien kolinaa on muutenkin vähintään riittävästi. Sitä aloin kuitenkin miettimään että jos laittaa liian jäykät puslat niin taitaa alkaa napsua moottorin kannakkeita jos ei puslat esimerkiksi hyppyjen alatuloissa anna yhtään periksi ja kaikki rasitus tulee kannakkeille. Tuo umpikumioptio taitaa olla sellainen jota kokeilen ensiksi, sekin varmasti on nykyistä parempi eikä kuitenkaan liian kova. Noita alatukivarsien puslia pitää vielä katsoa, niihin joku kovamuovi on parempi ratkaisu. Kyseessä olevaan automalliin kun ei saa valmiina PU-puslasarjoja niin voi mennä mittojen mukaan tekemiseksi, sulta Jani siis onnistuis myös tää? Gerbiililläkinkö olis tarjontaa sorvatuista muovituotteista =)? Voidaan jatkaa privallakin niin ei mee kallista palstatilaa tällaiseen kaupankäyntiin... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.