hiase Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 En haulla löytänyt yht`äkkiä muista topikeista joten voisko joku viisas heittää tänne. Eli lohkon ruuvien,kankien, kansien ja vauhtiksen kiristysmomentit. Kyse siis T4 1700cc automaatilla joten vauhtiksena toimii flex-plate, en tiedä onko sen momentti sitten eri? Kuplan koneita ollu auki kymmeniä kertoja mutta tällaista kummajaista ei koskaan, joten mikäli on jotain erikoista mitä pitää huomioida kasatessa niin kaikki tieto on tervetullutta.Kiitos jo etukäteen. Quote Link to comment
Guest Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Yksi tarkeimmista on se lohkon lapi meneva pultti minka varassa oljysihti/imuputki roikkuu. Sen pultin momenttia en muista, mutta se oljypohjan lapi meneva, siita vaakapultista roikkuva pultti pitaa jattaa aika loysalle, momentti on tosi pieni. Jos sen kiristaa 'normaalisti' napakan tiukkaan, on riski etta vaakapultti taipuu keskelta ja lohko murtuu. Sielta lahtee sellainen peukalonpaan kokoinen pala alumiinia irti ja sitten ei vaakapultti enaa pysy paikoillaan. Se taitaa jopa olla nokka-akselin laakeripukki mista se pala lahtee. Reian voi porata pidemmaksi, tehda uudet kierteet syvemmalle ja laittaa pidemman vaakapultin. Jan Quote Link to comment
Guest Jeeves Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 http://www.tunacan.net/t4/reference/torque.htm auttaisko toi? Jossain arkistossa pitäisi olla kirja mihin verrata, mut en nyt ehdi etsiä Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.