Jump to content

Kiristysmomentit T4


Recommended Posts

En haulla löytänyt yht`äkkiä muista topikeista joten voisko joku viisas heittää tänne. Eli lohkon ruuvien,kankien, kansien ja vauhtiksen kiristysmomentit. Kyse siis T4 1700cc automaatilla joten vauhtiksena toimii flex-plate, en tiedä onko sen momentti sitten eri? Kuplan koneita ollu auki kymmeniä kertoja mutta tällaista kummajaista ei koskaan, joten mikäli on jotain erikoista mitä pitää huomioida kasatessa niin kaikki tieto on tervetullutta.Kiitos jo etukäteen.

Link to comment

Yksi tarkeimmista on se lohkon lapi meneva pultti minka varassa oljysihti/imuputki roikkuu. Sen pultin momenttia en muista, mutta se oljypohjan lapi meneva, siita vaakapultista roikkuva pultti pitaa jattaa aika loysalle, momentti on tosi pieni. Jos sen kiristaa 'normaalisti' napakan tiukkaan, on riski etta vaakapultti taipuu keskelta ja lohko murtuu. Sielta lahtee sellainen peukalonpaan kokoinen pala alumiinia irti ja sitten ei vaakapultti enaa pysy paikoillaan. Se taitaa jopa olla nokka-akselin laakeripukki mista se pala lahtee.

Reian voi porata pidemmaksi, tehda uudet kierteet syvemmalle ja laittaa pidemman vaakapultin.

 

Jan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...