pantse1 Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Joko näistä alkaa olla käyttökokemuksia? Kannattaako laittaa 82x94 pitkäiskuun, vai pysyäkkö Mahlen tuotteissa? Quote Link to comment
-Alex- Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Isot pojat ovat puhuneet rapakon takana, ettei oikeista takomäntiä kannata laittaa kadulle, kun mahlen 94 "tako" männät käy yhtähyvin. Kaikesta huolimatta itsellä(kin) on silti tulossa kadulle takomännät, merkkiä wiseco. En usko että nuo AA takomännät ovat juurikaan huonommat kuin wisecot, lähes samanhintaiset aircooledissa.. Quote Link to comment
pantse1 Posted December 11, 2008 Author Share Posted December 11, 2008 Jeps, tarkoitin AA:n männistäkin juuri noita "tako" mäntiä, jotka ei ilmeisesti ole varsinaisesti taottuja. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1318 Quote Link to comment
-Alex- Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Hyvin todennäköisesti ne on keskipakovalua kuten mahlen "tako" männätkin. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Ootko jo päättänyt että millä iskulla olevan strokerin teet? Mainitsitko että mitkä kiertokanget sulla on? Varmaan tosi hyvin passais I-beam tai H-beam kanget vahvemmilla pulteilla, mä laittaisin 82 iskuiseen 5,5" mittaiset kanget. Se on aika yleinen kangen pituus maailmallakin 82-iskuisessa koneessa. Nokkahan sulla oli W120? Tosiaan riittää varmaan niille bugpack streetpro(?) kansille mitkä sulla oli, jotkut laittaa tuollaisen nokan kanssa vielä 1,25:1 keinut. Mutta keinut kannattaa varmistaa että ne on todella 1,25:1 vipusuhteella, eikä 1,35:1 niinkuin joskus joiltakin valmistajilta on tullut. Tietty toinen vaihtoehto noiden kansien kanssa olisi FK-8, itsellä on kokemusta FK-10:stä jossa teoriassa tehoalue 3500-7000rpm, ainakin bergin kirjan mukaan, oma 2276cc niillä suht avarilla kansilla kyllä heräsi jo 2500 kierroksen kohdalla ja rykimättä veti 1500 kierroksesta 4-vaihteellakin. FK-8 sopinee siis vielä paremmin katuajoon, kun tehoaluea ehkä n 500rpm alempana, tarjoten silti yläkierroksilla kadulle voimaa. Mun mielipide siis vain tämä. Uteliaisuutta kiinnostais nähdä, onko sulla kuvaa niistä kansista nyt kun ne on portattu, vai onko ne vielä? Quote Link to comment
pantse1 Posted December 11, 2008 Author Share Posted December 11, 2008 Kyllä vaaka alkaa yllättäen kääntymään 78 millisestä 82 milliseen :) Kanget mulla on tuossa nykysessä CB:n 5,4" h-profiilit, ja niillä olen ajatellut jatkavani strokerissakin jos ei ihmeempiä muutoksia tule. Varmasti 5,5" olisi sopivammat. Kansista ei ole heittää kuvaa. Ne on nykymuodossaan lähinnä fiksattu tehtaan jäljiltä, mutta jos/kun venttiilit suurenevat, niin pitänee sitten kanavat ja palotilat käydä uudestaan läpi. Toivottavasti palotiloista löytyy riittävästi poistettavaa, ettei puristukset nouse nykyisestä 9,5:stä liikaa... Quote Link to comment
-Alex- Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Yks vaihtoehto on mäntiin sorvata 1-1,5x70mm kokoinen syvennys, jos haluaa puristuksia laskea vähän. Ainakin noissa CB:n 044 kansissa riittää materiaalia jopa 70cc palotilan tekemiseen, taitaapa jotkut CB:n CNC kannet tulla aika isoin palotiloin, ainakin 64cc kokoisine. Quote Link to comment
pantse1 Posted December 11, 2008 Author Share Posted December 11, 2008 Noissa street pro-kansissa oli uutena 55cm3 palotila, joka pieneni laskemisen jälkeen 45cm3. Laskeskelin, että vähintään 50-53 cm3 pitäis palotilan olla 1.4mm dekillä, jos männän lakeen ei kosketa. Silloin olisi ruttu 10-10.5:1, jonka yli ei viitsisi katukoneessa mennä. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Halusitko itse laskea kansia vai oliko ne laskettu jo kun sä ostit ne? Voi olla että ei paljoa saa enään palotilaa suuremmaksi. varmaan 3-4cc saa lisää palotilaan muotoilemalla sitä, mutta semi-hemi tyyppistä palotilaa kannattaa välttää. Sytytysennakkoa kun semi-hemi kansi tarttee enemmän ja silloin matalan dekkikorkeuden hyöty alkaa olla olemattomissa. Ei muutakuin vie männät asian osaavalle sorvarille =) Omassa firmassa ainakin tosi osaava sorvari, joutuu tekeen aika tarkkojakin töitä tiukkoine toleransseineen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.