Jump to content

Sisustusosaa ulkomailta


Guest Jessie

Recommended Posts

Yritin etsiä aiheesta halusivun kautta. Jos vastaavasta on ollut jo juttua, pahoittelen.

 

Elikkäs, mulla on edelleen kattovinyyliprojekti -65 kuplaan, joka olisi tarkoitus lätkiä museostatukselle ensi kesänä. Suomesta ei löydy sellaista, mitä tarviin ja ulkomaisista vw-linkeistä löytyy lähinnä uudempia settejä tai osa/sisustusmyynti on kokonaan viriviriä. Koko settiä en tarvitse, kun puuttuva pala on aika pieni.

 

Kaipaisinkin nyt muutamia linkkejä ulkomaisille keskustelupalstoille tai sellaisille firmoille, joista vinyyliä tai tietoa siitä saattaisi irrota.

 

Anyone?

Link to comment

Heikkikin on purkuautonsa syynännyt ja edelleen sen takalasin alaosa & takasivuikkunoiden alaosat puuttuu :(

 

Sekin tieto helpottaisi, että mahtaako tästä maasta löytyä harmaata vinyylimaalia yhtään tiukempana tavarana kuin sprayna? Ihan pensselillä siveltävää?

Link to comment
Guest Toheltaja

Mitä vikaa sprayssa on? Mulla oli aikanaan VHT:n vinyylimaalit, ja ne on vieläkin kyseisen auton katossa, jonne ne suihkin vuonna 94 tai 95. Makso 75 markkaa purkki, ja oli sellasta mikä imeytyi läpi, eikä vaan värjänny pintaa. Kesti pestä ihan hienosti pesuaineilla haalistumatta. (maalasin valkoisen katon mustaksi) Koko kattoon meni muistaakseni 6-7 purkia kamaa...

Link to comment

Eikö HotCarsin myymä vaalea verhoilumateriaali ole oikean värinen?

 

Pysyyhän se paukkupullomaalikin hyvästi, niin kuin Jani yllä totesi. Pensselillä levitettäessä tulee helposti turhan paksu kerros joka halkeilee jonkin ajan päästä.

 

Onko verhoilusi rikki vaiko vain paskainen/homeinen?

Link to comment

Verhoilu meni hapankorpuksi. Aurinko poltti. Ja olihan se osittain rikkikin.

 

Ja tuo vinyylimaalikysymys liittyy siihen, että kun umpivalkeaa vinyyliä saa, ne tiplut tarvii sitten pensselillä tököttää siihen. Sami kokeili sapluunan läpi normivinyylisprayllä tehdä niitä, niin se spay leviää liikaa siinä vinyylin pinnalla. Eli nyt ei ole kysymys sprayn kestävyydestä, vaan siitä että se on liian juoksevaa.

Link to comment
Guest Toheltaja

kandee sitten ostaa valmiiks maalattua verhoilua. Ja ehkä suosittelen vaihtamaan koko katon verhoilun jos meinaa saada samalla sävyllä. Vuosien varrella noiden sävy muuttuu aika lailla laidasta laitaan käytöstä riippuen, joten et taida saada ihan huomaamatonta korjausta tehtyä. Mie katon kans landelta ku viikon sisään ehkä pystyn sinne liikkumaan, et onks mulla kahden auton kattokamat vielä rullalla jossain. Saat ne jos eivät ole ihan koppuraks menneet.

Link to comment

Sotken näppini myös tähän keskusteluun, koska olen kuitenkin sitä myös paikalleen äheltämässä loppupelissä...

 

Mitä vikaa sprayssa on? Mulla oli aikanaan VHT:n vinyylimaalit, ja ne on vieläkin kyseisen auton katossa, jonne ne suihkin vuonna 94 tai 95. Makso 75 markkaa purkki, ja oli sellasta mikä imeytyi läpi, eikä vaan värjänny pintaa.

Olen itsekin käyttänyt noita VHT:n paukkuvinyylimaaleja, ok kamaa, mitä muistelen. Tässä olikin tosiaan juttu se, että kun osa alkuperäisestä kattovinyylistä on rei'itettyä matskua ja osa (just ne palat mitä tarvitaan) on maalatuilla täpillä, eikä siis reillä, vaikka se siltä näyttääkin. Eli jos laittaisi yksiväristä vinyyliä niin maalaisi sapluunalla siihen ne täpät... Paukkumaalilla se ei tahdo onistua, kokeiltu on. Sapluunana toimisi esim. orggis kattoverhoilumatsku niin tulisi ainakin just eikä melkein oikeisiin kohtiin pilkut... Ja löysinkin melkolailla sopivaa 1- väristä matskua pintastruktuuriltaan sekä sävyltään (sopii kevyesti elähtäneen muun vinyylin kanssa ok).

 

Eikö HotCarsin myymä vaalea verhoilumateriaali ole oikean värinen?

Jos vaihtaisi ihan koko kattoverhoilun niin olisikin ok silloin, mutta pelkät tarvittavat osat vaihtamalla on varmasti jonkinlainen sävyero...

Pysyyhän se paukkupullomaalikin hyvästi, niin kuin Jani yllä totesi. Pensselillä levitettäessä tulee helposti turhan paksu kerros joka halkeilee jonkin ajan päästä.

Viitaten aikaisempaan tekstiin, aavistuksen paksumpi vaikka siveltävä tai vaahtotelalla maalattava sapluunan läpi olisi parempi tässä...

Onko verhoilusi rikki vaiko vain paskainen/homeinen?

Kuten asianomainen auton omistaja taisi mainitakin, on tyypillisesti auringon hapertama, ruskeaksi korpuksi joka loppujen lopuksi on repeilytkin. Ja verhoilun alla oli pintaruostetta (takaikkunan tiivari vuotanut) joten se piti joka tapauksessa repiä irti...

 

Muu kattoverhoilu on kaikinpuolin ok kunnossa, joten sitä ei kehtaisi lähteä repimään irti ja uusimaan tarvikkeella, joka ei varmasti istu yhtä hyvin kuin alkuperäinen. Tää pirssi on tarkoitus pussihousuttaa, eli museokatsastaa...

 

Mites muuten noi Hot carsin kattoverhoilut, joskus muistan jossain kuvastossa sentään nähneeni oikean mallista, eli takaikkunan ympärystä omana palasenaan kokonaan, onko sitä saatavilla vielä? Jos ei sieltä niin jostain muusta paikasta? Silloin voisi harkita koko verhoilun vaihtamista kuitenkin. Pääsääntöisesti joka paikasta mitä olen katsellut, tuon ikäiseenkin on olemassa tarvike verhoilua vain yhtenäisellä palalla, eli kokokatto-> takaikkunan ympärystä-> ja myös alaosa...

 

Omaan -67:aan tulee tuollainen tarvikevinyyli, siinä toimii ok, koska siihen tulee käyttöentisöinti, ei niin tarkkaa...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...