Miglos Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 kas niin arvonherrat, auttakaa nyt gaveria alamäessä. Kun wanhan muisti on epäröivä. Eli kysymys ; Tuleehan latauksen merkkivalolle menevä johto ,ulkoisella jännitteensäätimellä varustetun, vaihtovirtalturin napaan D+. Tämä sixi, että asensin vasta preparoidun laturin autooni eikä merkkivalo syty - laturi saa maata - valo syttyy tökättäessä kyseinen johto sen runkoon... nyyh onko se sittenkin RIKKI ? Quote Link to comment
Guest Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Onhan varmasti jännitteensäädin vaihtovirta-mallinen? Ja ehjä? Tasavirtalaturille on eri säädin. Jan Quote Link to comment
Miglos Posted January 14, 2005 Author Share Posted January 14, 2005 juu se on ihan uusi ja mallia säädettävä. Vika tulikin ilmi kun aioin säätää jännitettä... Quote Link to comment
masajee Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Olikohan se liitin Df. Kuitenkin idea on se että valolle menevä johto kuuluukin saada maata palaakseen ja kun laturi alkaa pyöriä niin ko. liittimen maatto poistuu ja valo sammuu. Quote Link to comment
Miglos Posted January 14, 2005 Author Share Posted January 14, 2005 Vaihto ehtoja on siis D- , DF ja D+ D- ja DF menevät hhilille ja D- myös laturin runkoon D+ johonkin kielekkeesseen laturin sisällä... Quote Link to comment
masajee Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Kytkentäkaavio tarjosi tuota D+. Eli silloin sen pitäisi olla maissa kun laturi ei pyöri. Quote Link to comment
Miglos Posted January 14, 2005 Author Share Posted January 14, 2005 Juu näinhän se oli, kiitos osallistujille. Käyn illalla erään tuttavan, joka on autosähkö opettajana ammattikoulussa, luona mittaamassa ensálkuun säätimen. sain nimittäin hänet kiinni ja hänen mukaansa vian voi aiheuttaa säätimenkin rikkonaisuus......... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.