-Puide- Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 Höh täällä oli joskus muinoin hyfä ohje vakio kaasarin säätämisestä, en löydä enää. onko kellään favoriteissa? =) solex 34 PICT 3 tai 4 tais olla kaasutin mun tapauksessa Kiiti ja kumarrus Quote Link to comment
Guest Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 Ensin venttiilien saato, sitten karkivalin saato, sitten sytytyksen saato. Sen jalkeen vasta paasee kaasaria ropaamaan :) Putsaa tyhjakayntisuutin/suuttimet ja kanavat. 1. kaasuvivun ylapaan stoppariruuvi: kierra aukipain niin kauan etta ruuvin paa ei enaa kosketa porrastettuun vastakappaleeseen, kun se vastakappale on kaannetty taysin taaksepain eli ruuvi tapaisi matalimpaan portaaseen. Nyt kaanna takasisin kiinnipain hitaasti, kunnes ruuvin karki juuri ja juuri koskettaa alinta porrasta. Kaanna tasta viela 1/4 - 1/3 kierrosta sisaanpain, niin etta ruuvi hiukan painaa alinta porrasta. Taman tarkoitus on avata kaasulappaa juuri tarpeeksi etta tyhjakayntipiirin reiat paljastuu, ja varmistetaan myos etta kaasulappa ei kanita kaasuttimen kurkkuun sen ollessa kiinni. Ala taman jalkeen koske enaa tahan ruuviin. 2. Nyt kone kayntiin. Kaasarin vasemmalla sivulla on kaksi saatoruuvia, ylempi, isompi ruuvi on tyhjakayntinopeuden saatoa varten, alempi pieni ruuvi on tyhjakayntiseoksen saato. Saada tyhjakaynti suurinpiirtein normaaliksi isommasta ruuvista, ja sitten kierra pienempaa ruuvia kiinnipain kunnes moottori lahes sammuu. Kierra sitten ulospain 1/2 kierrosta kerrallaan ja kuuntele moottorin kayntiaanta. Tavoite on kiertaa ruuvia auki niin kauan kun joka kerta moottorin tyhjakayntinopeus hieman nousee saadon jalkeen. Kun loydat kohdan missa ruuvin avaaminen ei enaa nosta kierroslukua, kierra ruuvia takaisin kiinnipain 1/4 kierrosta. 3. nyt saada tyhjakayntinopeus kohdalleen isommasta ruuvista. Kovin kuluneille moottoreille suosittelisin hiukan normaalia korkeampaa tyhjakayntia, jotta oljypumppu jaksaisi toimittaa oljya laakereille. Jos oljyvalo vilkahtelee tyhjakaynnilla, niin on syyta nostaa tyhjakayntinopeutta mikali oljyn maara koneessa on oikea, eika se ole turhan litkua/vanhaa. Quote Link to comment
-Puide- Posted June 16, 2009 Author Share Posted June 16, 2009 tsip näinhän tuo meni... Kiitoksia. =) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.