Guest eemeli Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Hep. Tuleeko laiton ajoneuvo, jos vaihtaa jarruvalon katkaisijan esim. mikrokytkimeen joka ottas polkimen liikkeestä tiedon että nyt, jarruvalot loistamaan? Kolmella viimeisellä kytkimellä oon päässy keskimäärin noin 3 000 km/kpl eteenpäin ja kyllä mä niin laiska olen, etten kerran - kaksi vuodessa millään viittis alkaa vaihtamaan kun ei ihan helpossa paikassa ole. OK, tuleehan jarrut ilmattua ja kyllä, tarkoitus on tehdä tankin saranakiinnitys, jotta tuonne alakertaan helpommin pääsis käsiksi, mutta kuitenkin. mitäs laki sanoikaan -73 vuoden auton valoista taakkepäin kun en muista? -eemeli- Quote Link to comment
H Eronen Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 saa sen vaihdettuu alakautta eikä se ilmailuja tarvii ku toimii nopeesti :) Quote Link to comment
Guest eemeli Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Hep! Juu, saahan sen vaihdettua irroittamatta tankkia, mutta kun se pitää taas kohta vaihtaa uudestaan ja sellainen on kohtalaisen ärsyttävää. Kun ei ole nosturia niin ei siellä laattialla ryömiminen kauhian herkkua ole (laiska ja mukavuudenhaluinen) Tuskinpa niin nopiasti pystyy vaihtamaan ettei tartte jarruja ilmata. Veikkaan että jarruvalon kytkentätoiminto siirtyy sisätiloihin heti kun sopiva palveluntarjoaja eli käypänen mikrokytkin löytyy... -eemeli- Quote Link to comment
Guest Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Saa sen tehda kabiinin puolelle mikrokytkimella tai vaikka mopon vetokytkimella jos onnistut :) Ei katsaria kiinnosta miten se on tehty kunhan se toimii. Porsche 911:ssa esimerkiksi on aika karulla kytkimella polkimen juuressa toteutettu, ja lahes kaikissa nykyautoissa se on sahkoisella painokytkimella tehty polkimen ylapaahan. (Virta on poikki kun jarrupoljin painaa katkaisijaa, ja virta kulkee heti kun poljin lakkaa painamasta kytkinta). Quote Link to comment
Guest eemeli Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Hep! Kas jarruvalot pelittää taas. Jos tuo mikrokytkin hajoaa, on sen vaihtaminen turkasen paljon helpompaa kuin alkuperäisen... eikä tarttenu yhtään sotkea jarrunesteiden kanssa ;-) Kaunis toi ei ole mutta toimii... -eemeli- Quote Link to comment
Guest Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Hyvä ratkaisu. Miten tuo alkuperäinen painekytkin on yhteydessä mittarivaloon, musitelen että koestartatessani autoa vajaa viikko sitten ilman jarruja paloi mittarissa koko ajan jarrujen merkkivalo. Anturissa on vain kaksi nastaa, eli miten vörkkii? Tuo jarrunesteiden kanssa sotkeminen alkaa jotenkin maistua jo puulta omassa rojektissa, nyt alkaa onneksi olla jonkinlaista tuntumaa... PS. Laitan Eemeli just sulle femman tulemaan. Quote Link to comment
Guest eemeli Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Hep! Tuosta pääsylkyn suojakumista oon oikeesti salaa vähän ylpee, se jä ylitte kun yhdestä yleismallin haitaripalkeesta leikkasin pään pois notta sain sinne sopivan kokoisen - ja yli jäi, miten ollakkaan, ihan täydellinen suojakumi jarrupääsylinterille ;-) -eemeli- Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.