Guest turhuudenjumala Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 onko tosiaan että pittää purkaa koko kone eestä että saa hiilet laturiin vaihettua? Quote Link to comment
Guest Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 onko tosiaan että pittää purkaa koko kone eestä että saa hiilet laturiin vaihettua? Ei. Laturista riipumatta hiilet voi vaihtaa purkamatta juuri mitään. tasavirtalaturista ei tarvii kun ottaa mahdollisesti tallella oleva muovinen pölysuoja pois laturin rungosta, ja hiilet on siinä heti näkyvillä. Toinen on hiukan hankalammin 180 astetta sitä päälimäistä vastakkaisella puolella mutta sama periaate. Tasapääruuvarilla lähtee, kärkipihdit tarvitaan jousen käsittelyyn. Vaihtovirtasen hiilet löytyy päälikannen alta, samalla laila oli sitten ulkoisella tai sisäisellä säätimellä. Laturin panta irti, ja tasapääruuvarila kannen 3 ruuvia auki. LÄhempänä flektikoppaa voi olal vielä yksi ruuvi. (Ristipäitä ja tasapäitä nähny molempia). Johdot tietty irti ensin, ne tulee siihen kanteen kiinni. Kansi pois paikoiltaan, hiilet seuraa mukana kun ne on kiinni kannessa. Jotkut vaihta akoko kansimokkulan, jotkut pelkät hiilet vanhaan kanteen. Joutuu tinaamaan vanhat irti ja uudet paikoileen. Jan Quote Link to comment
Guest turhuudenjumala Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 no kiitos helevetisti. mulla taitaa olla se pakka siellä alla kun en nähnyt sitä siinä päällä ollenkaa. reikä vaan tönötti Quote Link to comment
Guest Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Niin joo toi mun kirjoitus koski tyyppi 1 koneita. Nelostyypissähän on "moderni" laturi joka lähtee aika kivuttomasti irti. Siihen taas eri ohjeet hiilien vaihdolle. Muistetava että sinen menee jäähdytysilmaa kumipalkeen läpi, se on irrotettava ennenkuin repii laturin irti. :) Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.