Jump to content

laturin hiilet


Guest turhuudenjumala

Recommended Posts

onko tosiaan että pittää purkaa koko kone eestä että saa hiilet laturiin vaihettua?

 

 

Ei.

 

 

Laturista riipumatta hiilet voi vaihtaa purkamatta juuri mitään. tasavirtalaturista ei tarvii kun ottaa mahdollisesti tallella oleva muovinen pölysuoja pois laturin rungosta, ja hiilet on siinä heti näkyvillä. Toinen on hiukan hankalammin 180 astetta sitä päälimäistä vastakkaisella puolella mutta sama periaate. Tasapääruuvarilla lähtee, kärkipihdit tarvitaan jousen käsittelyyn.

 

Vaihtovirtasen hiilet löytyy päälikannen alta, samalla laila oli sitten ulkoisella tai sisäisellä säätimellä. Laturin panta irti, ja tasapääruuvarila kannen 3 ruuvia auki. LÄhempänä flektikoppaa voi olal vielä yksi ruuvi. (Ristipäitä ja tasapäitä nähny molempia). Johdot tietty irti ensin, ne tulee siihen kanteen kiinni. Kansi pois paikoiltaan, hiilet seuraa mukana kun ne on kiinni kannessa. Jotkut vaihta akoko kansimokkulan, jotkut pelkät hiilet vanhaan kanteen. Joutuu tinaamaan vanhat irti ja uudet paikoileen.

 

Jan

Link to comment

Niin joo toi mun kirjoitus koski tyyppi 1 koneita.

 

Nelostyypissähän on "moderni" laturi joka lähtee aika kivuttomasti irti. Siihen taas eri ohjeet hiilien vaihdolle. Muistetava että sinen menee jäähdytysilmaa kumipalkeen läpi, se on irrotettava ennenkuin repii laturin irti. :)

 

Jan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...