Guest jumipe Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Doddiin, kaivelinpa arkistojen kätköistä tollasen Eeper BN4:sen. Kovana tavoitteena olisi saada se toimintakuntoon. Se on ollut ties kuinka kauan käyttämättä. Kokeilin sen verran, että tuuletin lähtee pyörimään. Pensapumpulle ei tule jännitettä, joten testikäytöt jäivät siihen. Ajattelin purkaa nyt koko paketin atomeiksi ja puhdistella. Kovana tavoitteena olisi saada lämmintä ilmaa aikaiseksi ennen vappua. Toisaalta tuo keittiön pöytä on remonttipaikkana vähän semmonen, että vaimoväen painostuksesta operaatio voi tulla valmiiksi nopeamminkin :D Kaikki hyvät vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan. Quote Link to comment
Fileas Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 http://www.vintagebus.com/techinfo/eber/index.html Ugh! Quote Link to comment
Guest jumipe Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Sehän helähti atomeiksi Quote Link to comment
Guest jumipe Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Aika ikävän näköisessä kunnossa tuo hehku. Mitenkähän sen toimivuutta vois testata /mitata? Mitä jos kytkis sähkön 1:een ja maan 2:een. Sittenhän sen pitäs hehkua.. Quote Link to comment
Guest jumipe Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Tulpan muistelinkin uusineeni. Mitenkähän tuo sytytys mahtaa toimia? Tuokin olisi mukava testata. 12V 2:een ja 1:een, sekä 3:en maihin? Quote Link to comment
Guest jumipe Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Mitäs nuo piuhat 1 ja 2, toinen lienee käyttöjännite. Quote Link to comment
JM Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Mitäs nuo piuhat 1 ja 2, toinen lienee käyttöjännite. Toinen lienee jatkuva jännite toinen kytkimen kautta ohjaus jännite. Tarvii nääs jäähdytys käytön. Quote Link to comment
Guest jumipe Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Ajelin tota moottoria. Mikäköhän siinä mahtaa olla, kun toisinaan se lähtee pyöriin valtavan "rutinan" kanssa, eikä pyöri normaalilla nopeudella. Enimmäkseen lähtee kuitenkin normaalisti. Kytkin sen siten, että 1:een jännite ja 3:een maa. 2:een ku yritin jännitettä, niin sulake paloi.. Quote Link to comment
Fileas Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 http://w1.111.telia.com/~u11107929/BN4_schema_en.gif http://w1.111.telia.com/~u11107929/BN4_en.gif Quote Link to comment
VolksMachine Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Tää nyt sivuaa vähän aihetta, joten en alottanut uutta viestiketjua. Mistä ootte hankkineet korvaavia 12V releitä eberiin? Noita 2-koskettimisia releitä ei löydy kovin helposti. Quote Link to comment
Guest jumipe Posted July 31, 2010 Share Posted July 31, 2010 No niinhän tässä kävi, niinkuin mun projekteille yleensä. BN-4 on paloiteltuna varaston hyllyllä... Flektin moottorin laakerit olivat todennäköisesti tulleet elinkaarensa päähän, enkä ole vielä jaksanut metsästää uusia. Flektin releen hommasin lähitavaratalosta Ainakin kytkentäkaavio näyttää samalta, en vielä testannut että toimiiko (BL electrical products 29-3707) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.