Jump to content

Rungonpään otsalevyn vaihto?


Guest janie79

Recommended Posts

Guest janie79

Kukaan tehnyt? Muuten rungonpää olisi ihan ok mutta pultinreiän, johon etuakseli kiinnittyy, ympäriltä on teräs kadonnut. Onkohan tähän saatavilla korjauspalaa?

 

HC:ltä + muilta toimittajilta saatavissa koko rungonpää. Eihän kellään sellaista sattuisi olemaan tarpeettomana?

 

Jani

Link to comment

Helpoimmalla pääset kun leikkaat lahon osan pois ja naputtelet 1.5 millin pellistä tarvittavan muotoisen/kokoisen kappaleen ja hitsaat kiinni.

 

Taiwanin pojan peltejä joutuu kuitenkin työstämään melkein saman määrän että sopivat paikoilleen.

Link to comment
Ok, no mä olen vähän niin ja näin, onnistuisko toi. Se pääty näyttää tältä:

 

http://www.flickr.com/photos/janielasmaa/4467240526/

 

Toi punasen alueen sisäpuoli on pehmeää, muualta tosi hyvä vaikka pintaruostetta onkin.

 

 

Ohhoh, onpa tosiaan mata. Paukuttele kunnolla muitakin alueita vasaralla, jotta voit olla varma ettei lisaa mataa loydy. Paksu ruostekerroskin voi vaikuttaa "kovalta" kuten terve metalli.

 

Jos tuo on yhdesta kohtaa noin hapero, niin on syyta epailla muitakin alueita.

Link to comment

Itelläkin tuossa ollut haperoa, joskus vähän paikkailtu, mutta jälkeenpäin ajateltuna olis kai pitänyt vaihtaa koko paska uuteen keulapalaan, kun korjaus ei ole ollut mikään paras. Etuakseli tämän takia vähän vinossa, kun toinen pyörä n. 1 cm edempänä,

 

Kerran on myös kierreholkki siinä alkanut pyörimään, joten se on turautettu takas kiinni. Alimmaisten kiinnitysreikien kierteet ovat hiukan kadonneet, joten vedetty alimmaisten tilalle läpipultit.

 

No, oon tuosta keulapalasta maininnut automaalarille jo, kun auto on nyt työn alla. Koko pohjalevy saa hiekkapuhalluksen ja sitten tuumataan tarkemmin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...