Count Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Onkos tuohon olemassa mitään suuntaa-antavaa nyrkkisääntöä? "Perinteisesti" taitaa moottoria virittäessä olla kannen lasku tms. puristussuhdetta nostava kikka niitä perusasioita, mutta mitä se oikeastaan vaikuttaa? Eli jos vakiopuristus on vaikka 9:1 ja uusi on 10:1 niin mitä sillä voitetaan? Ja jos vakiopuristus laskee 10:1 -> 8:1 esim. turbon asentamisen mahdollistamiseksi, tekeekö se koneesta täysin loson lahnan kun paineita ei ole käytettävissä? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Turbo vehkeis ainaki pätee se että jos puristukset ovat ihan olemaatomat niin laiska se on ku mummo metrin hangess ennenku turbo alkaa viemään etenpäin. Noista puristuksen nostamista, olin ostaas täss vuos takaperin yheltä jokkis tyypiltä pikkasen "viri" osia jo se tokas ett jos meinaat saada kuplaan vauhtii niin ei 2-3mm riitä pitää ottaa kunnolla..... Puristuksen nostamisella nopeutetaan palamista ja nostetaan lämpötilaa. Mutt normaalilla pumppu pensalla on kai 10:1 korkein riippuen tottakai nokasta. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 on noita katuliikenne autoja ollut 12:1 purdillakin ihan reissukäytössä. Toki jäähdytys ja öljynkiertoasiat o hoidettava kuntoon. Quote Link to comment
Count Posted February 26, 2005 Author Share Posted February 26, 2005 Enempi tosiaan kiinnostaa tuo puristusten aleneminen, kun mietin noita hesen mainostamaa 95mm putki/mäntäsarjaa wasseriin ja jos se on jenkkiversio niin se antaa 9.0:1 puristukset kun vakio on 10.5:1. Tuosta en ainakaan puristuksia ajatellut nostaa :) Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 pitää myös muistaa ,ettei jenkkiwassereissa ollut koskaan 10,5 puristuksia vakiona jne... Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 Turbo vehkeis ainaki pätee se että jos puristukset ovat ihan olemaatomat niin laiska se on ku mummo metrin hangess ennenku turbo alkaa viemään etenpäin. tsot tsot.....ei turbo kone ole huono ilman turboa,mullakin antaa +200hv jos ajan ilman ahdinta............. Quote Link to comment
Count Posted February 27, 2005 Author Share Posted February 27, 2005 pitää myös muistaa ,ettei jenkkiwassereissa ollut koskaan 10,5 puristuksia vakiona jne... Sitähän minä tuossa kai yritin sanoa? Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 mulla on puristussuhde noin 8.4 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.