Jump to content

takapään madallus


Recommended Posts

Takapään madallus tyyliin DOODAH:

 

1)Löysää renkaan pultit

2)Nosta auton peräpää ilmaan

3)Laita perä pukkien varaan pukit torosiosauvaputkien alle

4)Irrota renkaat

5)Ota käsijarrukahvan juuresta kumiätylä pois, niin että käsijarruvaijerin päät tulee näkyviin

6)Kiepauta Mig-langasta tai sähköjohdosta lenkki käsijarruvaijerin kierreosan alapuolelle

7)Löysää ja irroita käsijarruvaijerit ja päästä ne runkopalkin sisään(ongitaan lopuksi takas ylös sillä mig-langalla)

8)Irrota löysät orggis iskarit, niillä ei madalletun perän kanssa tee mitään!!!!!!!!!!!!!!!

9)Irrota jousilatan takapäästä 3 pulttia joilla vetoakselinputki oli latassa kiinni

10)Jos autossasi on jouston stoppari kumi&peltikäikäle joka kiinni yhdellä ed. pulteista nosta se pois

11)Vedä vetoakseli latan päässä olevasta urasta taakseppäin(onnistuu nyt hyvin kun käsijarruvaijeri ei pane hanttiin)

12)Löysää ja irrota jousilatan booripään kansi 4kpl 15mm avaimella aukeavia pultteja

13)Kun pultit on irti, niin kampea kansi ruuvimeisselillä irti.

14)Merkkaa boorin päähän maalitussilla alkuperäinen kohta, mä tapaan värittää puoli akselia kokonaan

15)Ota rekyylitön vasara ja lyö latan takaa varovasti,(parempi maata auton alla kokonaan, ettei se latan aasin potku katkaise käsivartta!!!!!!!!!!!) seuraten, että booriakseli ei lähde mukaan, jos on lähdössä mukaan, niin booriakseliin voi lyödä vastaan esim kuulapää vasaralla.

16)kun jousilatta sitten irtoaa, niin käännä sitä 2 booria vastapäivään(kuskinpuoli) ja naputtele takaisin paikoilleen

17)tarkasta että se myös meni sen 2 booria.

1Käännä latan ulompaa kumia myös vasta päivään, että kansi menee paikalle

19)Narraa kansi paikalle kahdell pidemmällä M10 kuusiokolo ruuvilla

20)Kun kansi on narrattu paikalle laita 2 kpl orggisruuvia kiinni, irrota pidemmät kuusiokolot ja vaihde niidenkin tilalle alkuperäiset.

21)tee toiselle puolelle samat temput, mutta käännä booreista nyt kellon suuntaan!!!!

22)Nosta vetoakselin putki takaisin uraan, HUOMAA, että siinä latassa on merkki missä kohdassa se oli, ettei takapään auraus muutu, ne reiäthän on soikeat.

23)Kiinnitä pulteista ensin takimmainen, niin saat sen stoppari kumipelti ätylän pujotettua paikoilleen, (Muuten siitä kumista kannattaa rautasahalla sahata pituudesta puolet pois niin ei pohjaa kokoajan )

24)Kiinnitä (Uuden)iskarin yläpää

25)Nosta tunkilla iskarin alalenkki kohdalle(tässä oli hyvä olla kaveri) ja naputtele pultti läpi, rasvaa pää ja kiinnitä mutteri.

26)Samat temput toisellekkin puolelle

27)Asenna renkaat paikalle

28)Nosta hallitunkilla auton perää(vaihdelaatikon tukiraudasta)

29)Ota pukit pois auton alta

30)aseta renkaiden alle kahdet kakkosneloset alle metrinen ja päällimmäiseksi puolimetrinen

31)laske tunkkia, niin että renkaat on päällimmäisten kakkosnelosten päällä

32)Jos tunkkisi on alaasennossa yli 11cm korkea voi olla että 2 kakkosnelosta on liian vähän

33)Työnnä auto pois kakkosnelosten päältä

34)liikuttele autoa 3metriä edes takaisin niin näät että 2 booria on AIVAN riittävän tontissa

35)ongi käppärivaijerit runkopalkista ja säädä

 

Ja tämä löytyi käyttämällä hakua sanoilla takapään madallus. Not that hard.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...