pattis Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 säätökeulan viimevuonna laitoin tuohon meidän kuplaan ja nyt pitäs saada takapäätä vähän alemmas... nyt tarttettais tuohonkin projektiin hieman jelppiä ettei tuu tehtyä mitään tyhmää?? =D Quote Link to comment
NordBling Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Takapään madallus tyyliin DOODAH: 1)Löysää renkaan pultit 2)Nosta auton peräpää ilmaan 3)Laita perä pukkien varaan pukit torosiosauvaputkien alle 4)Irrota renkaat 5)Ota käsijarrukahvan juuresta kumiätylä pois, niin että käsijarruvaijerin päät tulee näkyviin 6)Kiepauta Mig-langasta tai sähköjohdosta lenkki käsijarruvaijerin kierreosan alapuolelle 7)Löysää ja irroita käsijarruvaijerit ja päästä ne runkopalkin sisään(ongitaan lopuksi takas ylös sillä mig-langalla) 8)Irrota löysät orggis iskarit, niillä ei madalletun perän kanssa tee mitään!!!!!!!!!!!!!!! 9)Irrota jousilatan takapäästä 3 pulttia joilla vetoakselinputki oli latassa kiinni 10)Jos autossasi on jouston stoppari kumi&peltikäikäle joka kiinni yhdellä ed. pulteista nosta se pois 11)Vedä vetoakseli latan päässä olevasta urasta taakseppäin(onnistuu nyt hyvin kun käsijarruvaijeri ei pane hanttiin) 12)Löysää ja irrota jousilatan booripään kansi 4kpl 15mm avaimella aukeavia pultteja 13)Kun pultit on irti, niin kampea kansi ruuvimeisselillä irti. 14)Merkkaa boorin päähän maalitussilla alkuperäinen kohta, mä tapaan värittää puoli akselia kokonaan 15)Ota rekyylitön vasara ja lyö latan takaa varovasti,(parempi maata auton alla kokonaan, ettei se latan aasin potku katkaise käsivartta!!!!!!!!!!!) seuraten, että booriakseli ei lähde mukaan, jos on lähdössä mukaan, niin booriakseliin voi lyödä vastaan esim kuulapää vasaralla. 16)kun jousilatta sitten irtoaa, niin käännä sitä 2 booria vastapäivään(kuskinpuoli) ja naputtele takaisin paikoilleen 17)tarkasta että se myös meni sen 2 booria. 1Käännä latan ulompaa kumia myös vasta päivään, että kansi menee paikalle 19)Narraa kansi paikalle kahdell pidemmällä M10 kuusiokolo ruuvilla 20)Kun kansi on narrattu paikalle laita 2 kpl orggisruuvia kiinni, irrota pidemmät kuusiokolot ja vaihde niidenkin tilalle alkuperäiset. 21)tee toiselle puolelle samat temput, mutta käännä booreista nyt kellon suuntaan!!!! 22)Nosta vetoakselin putki takaisin uraan, HUOMAA, että siinä latassa on merkki missä kohdassa se oli, ettei takapään auraus muutu, ne reiäthän on soikeat. 23)Kiinnitä pulteista ensin takimmainen, niin saat sen stoppari kumipelti ätylän pujotettua paikoilleen, (Muuten siitä kumista kannattaa rautasahalla sahata pituudesta puolet pois niin ei pohjaa kokoajan ) 24)Kiinnitä (Uuden)iskarin yläpää 25)Nosta tunkilla iskarin alalenkki kohdalle(tässä oli hyvä olla kaveri) ja naputtele pultti läpi, rasvaa pää ja kiinnitä mutteri. 26)Samat temput toisellekkin puolelle 27)Asenna renkaat paikalle 28)Nosta hallitunkilla auton perää(vaihdelaatikon tukiraudasta) 29)Ota pukit pois auton alta 30)aseta renkaiden alle kahdet kakkosneloset alle metrinen ja päällimmäiseksi puolimetrinen 31)laske tunkkia, niin että renkaat on päällimmäisten kakkosnelosten päällä 32)Jos tunkkisi on alaasennossa yli 11cm korkea voi olla että 2 kakkosnelosta on liian vähän 33)Työnnä auto pois kakkosnelosten päältä 34)liikuttele autoa 3metriä edes takaisin niin näät että 2 booria on AIVAN riittävän tontissa 35)ongi käppärivaijerit runkopalkista ja säädä Ja tämä löytyi käyttämällä hakua sanoilla takapään madallus. Not that hard. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.