tono Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Mistähän mahtais johtua? aikaisemmin en ole huomannut tai ainakaan pannut merkille mokomaa ongelmaa. Oli katkaisijan varsi tosi kuuma, melkein ei kärsinyt sormiaan siihin laittaa. Aikaisemmin tuossa oli noiden lisävalojen kanssa ongelmia, mutta ei kai ne nyt normivaloihin vaikuta millään tavalla, kun vaan heräte on sieltä? Valokatkaisija ei ole alkuperäinen, mutta eikös 20A sulakkeella olevan katkaisijan(katkaisijassa oma lasisulake) pitäisi riittää ( p=u*i, 12V*20A= 240 W), kun laskeskelin että jotain vähän päälle 150w tulis noi valot kaikkineen. Ajovalot,parkit,takavalot,rekisterikilven valot ja mittariston valot... Quote
Guest Tuoppi Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 moro, jos on tullut pientä nokea ja sitä kautta vastusta kytkimen kosketinpintoihin niin varmasti lämpenee. Suosittelen et ohjaat kytkimellä relettä jonka läpi menee vasta suurempi virta. releitä löytyy vaikka kuinka järeitä ja oikealla sijoittelulla tulee lyhyet johdot, joten on kaikki jännitehäviöt minimoitu. Toinen mahdollisuus on et kytkimeen tulevat johdot on huonosti kiinni (abikot) jolloin ne voisi olla kuumenemisen syy. Kannattaa myös muistaa että vaikka kytkimessä on 20A sulake voi se sen kestää, mut kestääkö hetkellisesti vai jatkuvana on jo toinen juttu. -Tuomas- Quote
Guest Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Huonot/hapettuneet kontaktit katkaisijassa lisäävät kummasti lämpötilaa... Jos hirvittää että katkaisija ei kestä niin pistä rele väliin. Edit: Jahas, kirjoitettiinkin Tuopin kanssa yhtä aikaa... Quote
tono Posted July 7, 2010 Author Posted July 7, 2010 Noh kai sinne yks rele vielä mahtuu lisää : ) ihmeesti ne releet on tässä vuoden aika autossa lisääntyneet : D oisko tällä hetkellä jo 6 relettä kuplassa? no kokeillaan ja ihmetellään. ja katellaan ne liitoksetkin ja sulakerasian sulakepinnat kans. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.