Guest Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Laitellaanpa tännekkin jotain. Eli volkkari tuli minulle vaihtokaupassa, Ilman konetta ikävä kyllä. No eiköhän noita koneita löydy kun se aika koittaa. En ikävä kyllä älynnyt ottaa kuvia kun tuo oli vielä kohtuu kasassa. Sisällä oli laatikoissa ja irrallaan liki kaikki osat, ei tainnu olla kuin pari puutetta. Sen verran vokkelin historiaa tiedän, että edellinen omistaja oli säästellyt tuota riihessä, koska ei ollut raaskinut tehdä siitä jokkisautoa, kun on niin hyvä kuntoinen. Edellinen oma volkkari (vm-67 myös) oli ihan mätä, sen remppailin joskus vuonna 1995-1996, mutta siskoni ajelee sillä vieläkin, eli ei sitä ihan huonosti tullut hitsailtua. Tämän kertainen tapaus olisi tarkoitus tehdä, toivottavasti ainakin, vähän paremmin. No aika näyttää sen, mitä tuosta tulee, vielä ei ole hahmottunut varmasti mitä tuleman pitää. Onhan tässä vielä mikin hommaaminenkin edessä, ennenkuin homma taas enemmän etenee. Nyt siis auto on purettu, verhoilut ja lattia eristeet teetti hieman enemmän pään vaivaa, kun ei ole ennemmin niitä purkanut. Alusta on muuten kohtuu ok, paitsi takana pientä hitsailtavaa. Ja joku oli hitsannut kummaltakin puolelta noi 25cm pohjaa kiinni koriin ihan takalokarin edestä, sen joutui leikkoon auki ja tietty myöhemmin sit korjaamaan. Massaa tuossa ei ole kyllä säästelty, sitä on varmaan neljä kerrosta, ja ehkä juuri sen takia pohjalevyssä ei ole kuin kaksi sormen mentävää reikää. Ja pultitkin lähti irti ihmeen helpolla. Noin 1/2 kummankin puolen pohjalevyistä oli/on alkuperäisessä maalissa kun irrottelin alkuperäiset äänieristelevyt. Koppa on sitten hiukan huonmmalla hapella, ovien alahelmat menee uusiksi/ uudet ovet, lokasuojat taitaa vaihtua ainakin parempiin. Lämpökotelo on vänkärin puolelta aika hapero, mutta sen taidan yrittää pelastaa. Päivittelen taas kun näpsin kuvia tai saan jotain aikaiseksi. Mikä muuten ois hyvä lattiaan ruosteen esto aineeksi, por15, ferrex vai mikä? Ja kuvia tulee kunhan saan liitettyä ne :( Sit vielä etuakselista, onko se kiinni vain niillä neljällä pultilla siitä edestä vai miten sen saa irti rungosta? Quote Link to comment
Guest 1200-73 Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Etuaksilassa on neljä pulttia edessä ja kaksi tankin alla. Quote Link to comment
Guest Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Tässä kuvia rottelosta. Pitää huomenna laitella lisää, muutama kohta kaipaa selvitystä. Quote Link to comment
Guest Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Pohja raaputeltu "puhtaaksi" ja harjattu rälläkällä irto ruosteet pois. Muutamia uusia reikä paikkoja löytyi kummaltakin puolelta putsailun aikana, ei paha vieläkään. Sitten ois vielä taka-akselistosta kuva. Osassa vielä päällä purkillinen massaa, ei vaan kaikkee jaksa irrotella ennenkuin on tarvis. Mitähän tuo katkenneen osan kanssa pitäis tehdä, voiko sitä hitsata, vai meneekö uusiksi? Tarkempi kuva Kori saa odottaa kiltisti vuoroaan pressun alla. Sen laittaminen alkaa kun alusta on kunnostettu. Sieltä löytyy hitsattavaa lämpökotelon takapäästä ja keskipaikkeilta lisää, varmaan lisääkin löytyy kunhan alan kopan kimpussa pyörimään. Quote Link to comment
Guest Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Mitenkäs tuon iskaritolpan kanssa kannattaisi toimia, yrittää vielä kunnostaa vai? Onko katsastusmiehet olleet kuinka tarkkoja noiden suhteen? Ja saako noita pelkkiä iskaritolppia tuohon etuakselistoon? Uusi säädettävä tietysti houkuttaisi, mutta pitää ensin tarkastaa kunnolla tämän kunto, kunhan sen irrottaa. Kuvat on huonoja osin senkin takia kun rälläköinnin jälkeen kädet tärisi vielä puolituntia. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.