Jump to content

Jarruremontin tuotos jumittava etupyörä, neuvoja?


Guest vrp-180

Recommended Posts

Guest vrp-180
Posted

Moron,

 

Vaihtelin kuplaan etujarrulevyn ja sylinterin kuskin etunurkkaan. Vanha sylinteri oli toiselta puolelta täysin jumissa eikä auttanut vaseliini pumppaukset kuin vasaratkaan.

 

No tulen uudet tilalle ( sylkkä ATE-2, palata ja levy+laakeri, nyt jarru jää osin päälle eikä siis palauta kunnolla.

 

Jarruttaessa menee lukkoon hyvin nopeesti jos jarruttaa äkisti.

 

Missä vika? Luin tuolta aiempia viestejä joku kertoili jarruletkun turpoamisesta??

Posted

Et kai puristanut letkua lukkopihdeillä kiinni remontin aikana?

 

Kokeile avata jumittavasta jarrusta ilmaruuvia, jos helpottaa, lienee syy letkussa.

Guest vrp-180
Posted

Itseasiassa en puristanut, lähti auki ihan ilman voimakeinoja.

 

Täytynee hakea uusi jarruletku jos auttais.

 

Kiitos vastauksesta

Posted

Ei kun tarkoitin sitä, että vanhan kansan 'hyvä' tapa on lyödä lukkopihdit letkuun, ettei nesteet karkaa systeemistä ...

Guest vrp-180
Posted

Ahaa, ok enpä olekaan kuullut moisesta.

 

Siis en puristanut letkua kiinni. Kokeilen kuitenkin, että haen motonetistä uuden letkun ja sitten kokeilen vielä toisella sylkyllä.

 

Katotaan. Palataan taas palstalla jos ei homma ryhdy toimimaan.

 

Petteri

Posted

Kyllähän toi letkunpuristus on ihan yleisesti käytetty toimenpide, myydäänpä tarkoitukseen ihan omia muovisia puristimiakin jotka eivät vahingoita letkua. Ei ehjän letkun pitäisi ottaa itseensä siitä.

Posted

Ilmeisesti jos esim DOT-5 nestettä sattuu lisäämään niin turvottaa letkun herkästi. Ja muutenkin vanhuuttaan turpoavat ja murenevat sisältä.

Posted
Kyllähän toi letkunpuristus on ihan yleisesti käytetty toimenpide, myydäänpä tarkoitukseen ihan omia muovisia puristimiakin.

 

Niin on, tarkoitinkin 'vanhan kansan' tapaa käyttää tavallisia lukkopihtejä. Toivottavasti kukaan ei enää nykyään tee niin.

Posted
Ilmeisesti jos esim DOT-5 nestettä sattuu lisäämään niin turvottaa letkun herkästi. Ja muutenkin vanhuuttaan turpoavat ja murenevat sisältä.

 

Tätä sattuu kyllä todella harvoin ellei taloudessa sitten satu olemaan amerikkalaisvalmisteisia moottoripyöriä - tota DOTvitosta kun ei meinaa oikein löytää muualta kuin harrikkaliikkeistä. Mutta siinä olet oikeassa että sitä ei pidä mennä kaatamaan muiden jarrunesteiden sekaan, tiivisteet on äkkiä kanttuvei. Enempi tätä ongelmaa tuolla prätkäpuolella.

 

Ja DOT5.1 ei sitten ole samaa kuin pelkkä vitonen, vitonen on silikonineste kun taas pisteykkönen ihan tavallista glykoli/boraattipohjaista jarrunestettä.

 

Ja mistäs sitten tietää onko kyseessä DOT5 vai joku muu? Kaada pieni määrä uutta ja vanhaa nestettä lasipurkkiin ja odota hetki - jos nesteet ovat yhteensopivia ne pysyvät sekoittuneina, DOT5 erottuu normaaleista glykoli/boraattipohjaisista DOT3/4/5.1 nesteistä omaksi kerroksekseen kuten tässä kuvassa:

 

IMG_3366.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...