Guest vrp-180 Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Moron, Vaihtelin kuplaan etujarrulevyn ja sylinterin kuskin etunurkkaan. Vanha sylinteri oli toiselta puolelta täysin jumissa eikä auttanut vaseliini pumppaukset kuin vasaratkaan. No tulen uudet tilalle ( sylkkä ATE-2, palata ja levy+laakeri, nyt jarru jää osin päälle eikä siis palauta kunnolla. Jarruttaessa menee lukkoon hyvin nopeesti jos jarruttaa äkisti. Missä vika? Luin tuolta aiempia viestejä joku kertoili jarruletkun turpoamisesta?? Quote Link to comment
-AP- Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Et kai puristanut letkua lukkopihdeillä kiinni remontin aikana? Kokeile avata jumittavasta jarrusta ilmaruuvia, jos helpottaa, lienee syy letkussa. Quote Link to comment
Guest vrp-180 Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Itseasiassa en puristanut, lähti auki ihan ilman voimakeinoja. Täytynee hakea uusi jarruletku jos auttais. Kiitos vastauksesta Quote Link to comment
-AP- Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Ei kun tarkoitin sitä, että vanhan kansan 'hyvä' tapa on lyödä lukkopihdit letkuun, ettei nesteet karkaa systeemistä ... Quote Link to comment
Guest vrp-180 Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Ahaa, ok enpä olekaan kuullut moisesta. Siis en puristanut letkua kiinni. Kokeilen kuitenkin, että haen motonetistä uuden letkun ja sitten kokeilen vielä toisella sylkyllä. Katotaan. Palataan taas palstalla jos ei homma ryhdy toimimaan. Petteri Quote Link to comment
-MITO- Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Ja jos yksi letku paljastuu syylliseksi kannattaa samalla uusia loput 3 kpl :) Quote Link to comment
Guest Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Kyllähän toi letkunpuristus on ihan yleisesti käytetty toimenpide, myydäänpä tarkoitukseen ihan omia muovisia puristimiakin jotka eivät vahingoita letkua. Ei ehjän letkun pitäisi ottaa itseensä siitä. Quote Link to comment
-MITO- Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Ilmeisesti jos esim DOT-5 nestettä sattuu lisäämään niin turvottaa letkun herkästi. Ja muutenkin vanhuuttaan turpoavat ja murenevat sisältä. Quote Link to comment
-AP- Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Kyllähän toi letkunpuristus on ihan yleisesti käytetty toimenpide, myydäänpä tarkoitukseen ihan omia muovisia puristimiakin. Niin on, tarkoitinkin 'vanhan kansan' tapaa käyttää tavallisia lukkopihtejä. Toivottavasti kukaan ei enää nykyään tee niin. Quote Link to comment
Guest Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Ilmeisesti jos esim DOT-5 nestettä sattuu lisäämään niin turvottaa letkun herkästi. Ja muutenkin vanhuuttaan turpoavat ja murenevat sisältä. Tätä sattuu kyllä todella harvoin ellei taloudessa sitten satu olemaan amerikkalaisvalmisteisia moottoripyöriä - tota DOTvitosta kun ei meinaa oikein löytää muualta kuin harrikkaliikkeistä. Mutta siinä olet oikeassa että sitä ei pidä mennä kaatamaan muiden jarrunesteiden sekaan, tiivisteet on äkkiä kanttuvei. Enempi tätä ongelmaa tuolla prätkäpuolella. Ja DOT5.1 ei sitten ole samaa kuin pelkkä vitonen, vitonen on silikonineste kun taas pisteykkönen ihan tavallista glykoli/boraattipohjaista jarrunestettä. Ja mistäs sitten tietää onko kyseessä DOT5 vai joku muu? Kaada pieni määrä uutta ja vanhaa nestettä lasipurkkiin ja odota hetki - jos nesteet ovat yhteensopivia ne pysyvät sekoittuneina, DOT5 erottuu normaaleista glykoli/boraattipohjaisista DOT3/4/5.1 nesteistä omaksi kerroksekseen kuten tässä kuvassa: Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.