vesav Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 Moro olis työnalla 74vm swingi loota johon tarttis laittaa lyhyet vetarit vermeineen... nyt kysynkin että onko vetoakselit vaihdettava aina pakettina puolikuukitkapalojen ja sen rattaan kanssa?? vai voinko vaihtaa pelkästään vetarit keskenään? vetarien väri on siis tässätapauksessa molemmissa sama... niin ja mikä olisi ihanteellinen välys tossa palojen ja vetarin välissä?? EDIT: itse itselleni vastaten välys ei saa olla yli 0.25mm ja välys vetarin ja rattaan välissä (90asteta edellisestä) ei sais ylittää 0.20mm Joten jos nämä mitat ei ylity en itse ainakaan näe mitään syytä miksen voisi vaihtaa pelkkiä vetareita? elleivät sitten ole jotenkin ihmeellisesti kuluneet toisiinsa?? EDIT2: Välystä tulis käytettävälle paketille pelkät vetarit vaihtamalla niin että puolikuupalojen ja vetarin välii 0.10mm ja vetarin ja rattaan välii 0.05mm alunperin lyhyiden vetareitten paketissa välystä seuraavasti: akselin ja puolikuittevälissä 0.15mm akselin ja rattaan välissä 0.15mm mitenkähän mää ny nää löisin pakettiin :S toleransseissa on molemmilla tavoilla mutta mieltä rauhoittaisi että nuo perän rattaat olis tottunu toisiinsa eikä vonkuais jos vaihtaa ristii... kitkapalat jotka ovat rattaan sisällä kuva: Vesa Quote Link to comment
x-pj Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 Ei ole mitään syytä vaihtaa vaihteiston alkuperäisiä sivurattaita, jos ja kun ne on sopivan kokoiset. Ratas ja akseli eivät ole suorassa kosketuksessa keskenään. Sen sijaan tasauspyörästön rattaat ovat. Nuo rattaan ja akselin välissä olevat puolikuutkin voisi/tulisi vaihtaa uusiin, jos ne olisi liikaa kuluneet. Quote Link to comment
vesav Posted April 29, 2011 Author Share Posted April 29, 2011 Toiminnan miehenä suurempia miettimättä vaihdoin jo pelkät akselit kun oli niin mukavan timmit välyksetkin sillä kompolla... siinä touhutessa huomasin sellasenki homman että tossa uudemmassa laatikossa on erilainen tasauspyörästö joten en olisi edes voinut rattaita vaihtaa... uudemmassa 15 hammasta ja vanhemmassa 17 hammasta... edellämainittu oli mieluinen yllätys kun tuo 15 hampainen taitaa olla vahvempaa tekoa kuin vanhempi... ainakin siltä se näyttää... Kyllä nyt kelpaa... vielä kun olisi aikaa vaihtaa se autoon ja uutta moottoria perään... :) Vesa Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.