Guest Chrisse Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Vaihdoin talvella yhden raidetangon ja sen seurauksena vasemman puoleinen fillari harittaa melko pahasti. Ennenkuin käyn näyttämässä autoa katsastusmiehelle pitäisi varmaan saada ohjauskulmat säädetty kohdalle. Kertokaa lukuja mihin camberit ja casterit säädetään 1303... ja vielä kuka "suur-Helsingin" alueella ottaa tällaisen homman tehtäväksi? Quote Link to comment
Guest Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Vaihdoin talvella yhden raidetangon ja sen seurauksena vasemman puoleinen fillari harittaa melko pahasti. Ennenkuin käyn näyttämässä autoa katsastusmiehelle pitäisi varmaan saada ohjauskulmat säädetty kohdalle. Kertokaa lukuja mihin camberit ja casterit säädetään 1303... ja vielä kuka "suur-Helsingin" alueella ottaa tällaisen homman tehtäväksi? Auraus/haritusarvot löytyy omistajan käsikirjasta tai korjausoppaasta, just nyt ei ole kumpaakaan käsillä. Englanninkieliset termit toe-in ja toe-out. Saako camberia ja casteria edes säädettyä 1303:ssa ilman että kiinnityspisteisiin joutuu tekemään muutoksia? Mä en noita "uusia" kuplia tunne niin hyvin ;) Edessä iskaritolpan yläkiinnityspisteen pultinreikiä voi viilata soikeaksi/isommaksi jolloin sekä caster että camber säätö onnistuu. Vakiona ne ei vissiin tarjoa säätövaraa juuri lainkaan. Alapään säädöistä ei ole tietoa. Vääntösauvakeulan olka-akselin ylemmän pallonivelen ja navan välissä on epäkeskoholkki josta saa nuo kulmat säädettyä, en tiedä onko 1303:ssa samanlainen rakenne. Kaupasta saa holkkeja joissa on vakiota enemmän säätövaraa. Noilla luulis hoituvan, ja arvot on sitte vähän oman maun mukaan, millaiset ajo-omituisuudet haluaa. Alustan madaltaminen vaikuttaa asiaan stanukuplassa. (hmm.. paitsi jos on droppiolat) Taakse en keksi säätömahdollisuutta ellei siellä ole tukivarressa jotain esko epäkeskopulttia. Jan Quote Link to comment
-tipi- Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Muistaakseni tavan kuplassa o suositus aurausta 0-5mm. Voin olla väärääsäkin, mut en paljoa :o) Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 kyl jan noita 1302/03 kulmia pystyy sääteleen tukivarresta varsin laajalla liikkeellä. ei kannata heti lähtee viilaileen tolpan yläpään korireikiä soikeiksi. pyöränkulmiin vaikuttavia vakaajia ja puslia on tarjolla möhkökeuloihin jne... Quote Link to comment
-tipi- Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Tämän mukaan Superissa saman kuin 'tavan' kuplassakin. The difference at the rear should be less than 5mm greater than the front measurement. http://www.vwtrendsweb.com/tech/0310vwt_part4super/ Tämä siis edessä. Takana kantsii katuautossa pyrkiä liki nollaa. Vai mitä sanoo viisaammat? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.