Guest Jari Granath Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Aight, sain viimein aikaseks asentaa hytösen myymät kybit alle. Uudet pumput piti olla nimenomaan lasketulle keulalle, mutta kauhu oli mahoton ku hoksasin että poisottamani mehumaijat oli lyhyemmät ku uudet :O Sutasin ne silti paikoilleen ja tietäähän sen miten kävi, pumput hakkaa pohjaan vielä pahemmin ku noi vanhat :P Mittasin sit ne uudet kybit ja sain alasilmän keskeltä yläkiinnikkeeseen (siihen kohtaa mihin se tyyny tukee) min n.28,5cm ja max n.47,5cm. Iskaripaketissa on koodi KA1133. Onko nyt tilanne siis: a) säätökeula on vaan liian matalalla, tarviin droppiolat b) sain vahingossa std mittaset tai jotku ihan väärät iskarit kiitos taas :) Quote Link to comment
Guest Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Eikös oikea osoite selvittelyn suhteen olisi ensin ottaa yhteys tavaran myyjään eikä kysellä julkisella foorumilla joltain ihan muilta? Vai luotatko siihen että myyjä lukee säännöllisesti öiseen aikaan täältä asiakkaidensa viestejä? Päivällä kun ei ehdi koneen ääreen.. Jan Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 mitäs pahaa tossa on jan? eiks nää foorumit oo ns tietopankkeja. nyt muutkin tietää jatkossa madallusiskareita ostellessa mitä saa mistäkin jne... mittoja vaan rohkeesti esiin. kertoiko myyjä kuinka paljon madalletulle noi kybit oli tarkoitettu vai yleisesti kaikille madalluksille? Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Olen samaa mieltä ettei 2 ihmisen tekemät kaupat aina kuulu muille. Toki saa kysellä vaikka mitä kunhan jättää esim myyjän tiedot pois.Jos sama henkilö esiintyy useasti joissain jutuissa vähänkään negatiivisessa asemassa niin hyvin äkkiä ko henkilö on ihan perseestä,vaikkei ko henkilöllä ole mitään tekemistä asian kanssa....... En tarkoita tällä Keiteleen Konetta vaan ihan yleisesti. t-jääskeläinen Quote Link to comment
Guest Jari Granath Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 HOP HOP ei siis missään nimessä ollut tatkotus morkata keiteleen konetta tai alkaa syyttelemään "selän takana". Tää on vain näin paljon helpompaa koska: 1)keiteleen koneeseen on perkeleen hankala saada puhelinyhteyttä, ymmärrettävää sekin. 2)mahollistahan on että ´pumput on kyllä madalletulle mut ei noin paljon madalletulle, ->ainoa ratkasu on laittaa ne droppiolat. kiitos ja anteeksi :P Quote Link to comment
Guest Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Kuinkas matala se sun keula on ? Uteliaisuuttani kyselen.. Mulla tuli senverta matala että kumit otti lampunkoteloihin kiinni sisäänjoustoissa, joutu laikkaamaan lampunkopat takapuolelta auki ja vetämän "kupolin" pohjaan siivu suoraa peltiä. Toki kumitkin on aika isot... olikohan 185 tai 195 /65 15" Kävi kyllä mielesäs kokeilla matalampia mutta sitten katsastuksessa tulee vielä enemmän ongelmia. Jos säätökeulaan laittaa oikein lyhyet iskarit että saa sen keulan tonttiin, niin keula säädettäessä ylä-asentoon (katsastusta varten siin, heh) iskarit osoittautuvatkin liian lyhyiksi. Eli auton ollessa parkissa iskarit on jo "tapissa".. sitten kun sitä keulaa alkaa nostamaan nosturilla, niin ilme onkin hauska kun tassut nousee heti irti maasta kun ulosjoustoa ei ole yhtään :) Mä jouduin katsastukseen vaihtamaan pidemmät iskarit väliaikaisesti, että pystyi turvallisesti nostamaan jousituksen ylös.. Jan Quote Link to comment
Guest Jari Granath Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Alempi akseliputki on 185/65 15 gummeilla n.12,5cm maasta, mitattuna keskeltä autoa, akseliputken alapinnasta. Ei tosiaan ole onkelmaa et ulosjoustot loppuis kesken :DD Onko sit perinnetietoa minkä auton iskareita vois kokkeilla jos keiteleeltä ei löydy vielä lyhkäsempiä? Onhan tässä tietenki viel seki kortti koklaamati et laittaa jotku ekstream matalarofiilirenkaat ja sit nostaa vastaavan määrän jousitusta :P edit: sopersin lisää Quote Link to comment
Guest Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Öpaut kymmenen vuotta sitten ostin Hotcarsilta samanlaiset ns. madallutellulle keulalle tarkotetut iskarit. Sama homma, alkuperäiset meni enemmän kasaan. Uudet ei vaan auennu yhtä pitkäksi kuin alkuperäiset. En enää muista miten tilanteen handlasin, mutta siihen tais liittyä jotenkin hitsausvehkeet, ja uudet orgisiskarit. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Onhan olemassa yksityisviesti järjestelmä jonka kautta voi lähettää terveisiä ja kysymyksiä, ettei tarvitse käyttää "rumia sanoja". Etuiskunvaimentimia on olemassa useita eri malleja ilmoita minimipituus mihin pituuteen haluat päästä, ko:lla mallilla pitäisi pärjätä jos ei laske keulan valoja alle 50 cm:n. = lakisääteinen mitta. Quote Link to comment
JaniM Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Aight, sain viimein aikaseks asentaa hytösen myymät kybit alle. Uudet pumput piti olla nimenomaan lasketulle keulalle, mutta kauhu oli mahoton ku hoksasin että poisottamani mehumaijat oli lyhyemmät ku uudet :O Sutasin ne silti paikoilleen ja tietäähän sen miten kävi, pumput hakkaa pohjaan vielä pahemmin ku noi vanhat :P Mittasin sit ne uudet kybit ja sain alasilmän keskeltä yläkiinnikkeeseen (siihen kohtaa mihin se tyyny tukee) min n.28,5cm ja max n.47,5cm. Iskaripaketissa on koodi KA1133. Onko nyt tilanne siis: a) säätökeula on vaan liian matalalla, tarviin droppiolat b) sain vahingossa std mittaset tai jotku ihan väärät iskarit kiitos taas :) Eli olet saanut väärän pituiset iskarit. Quote Link to comment
Guest Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Mutku ne on makaavalamppusessa jo madaltamattakin alle 50 cm? Quote Link to comment
Guest Jari Granath Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 joop, levitetyillä pystylamppuloksuilla umpion keskipisteestä maahan n. 50cm. Selvennykseksi vielä, tämän topikin tarkotuksena ei ollu morkata KK:ta vaan pyytää neuvoja. putkan nimen mainitsin topikissa jo sen takia että juha itse lukisi topikin ja voisi osaltaan auttaa. ei vaan tullu mieleen priva message ;P Rahallinen tappio ei näillä hinnoilla ollut suuri, saan varmaa myytyä ne johki std kublaa samalla hinnalla kun ne niin halbat oli. KK, you've got mail:) Quote Link to comment
Guest Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 joop, levitetyillä pystylamppuloksuilla umpion keskipisteestä maahan n. 50cm. Mulle sanottiin rekisteröintikatsastuksessa "umpion valoaukon alareunasta minimi 50cm maahan" Vakio korkeudessa mitta oli jo 49cm... Jan Quote Link to comment
Guest nyki Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Onks katsarit tarkkoja tuosta? Droppiolillahan homma kosahtaa sit heti alkuun. Quote Link to comment
Guest Jari Granath Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 noh, mulla on rekisteriotteessa merkitty minimimitta navan keskeltä loksun kaareen :) Quote Link to comment
Guest Markus Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 miulla kans, oisko ollu joku 32cm Quote Link to comment
Guest KAAPO Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Mikäs iskari toi on (kaasu?) kun ei ainakaan KYBin luettelo tunne moista koodia ollenkaan? Quote Link to comment
Guest Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 "Onks katsarit tarkkoja tuosta? Droppiolillahan homma kosahtaa sit heti alkuun." Niinpä! Riippuu katsastajasta. Senpä takia osa jengistä joutuu vaihtaa olat aina katsastukseen mennessä. Tai säätökeulalla kääntää säädöt ylös. Mun piti aikoinaa laittaa vielä orgis rättirenkaat, että sai katsastettua. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 En muista et oonko täällä aikaisemmin synnyttänyt mut viimeksi kun menin katsastukseen pitkän projektin jälkeen ja eka kertaa säätökeulan kanssa kävi perinteisesti niin et keulan säätö jäi ammuun paria tuntia ennen katsastusaikaa. Vaan eipä noussut keula, sen sijaan putosi pohjille ja oli aivan juntturassa, eikä noussut mitenkään. Eipä siinä kiireessä ollut muuta mahdollisuutta kuin kuin korkeet rättirenkaat alle, väänsin etulokareita sen verran ulospäin et mahtui jotenkin kääntymään etupyörät ja leimalle. Nuori katsari katsasti tyytyväisenä keskittyen alustan vaihdon myötä vaihdetun runkonumeron tutkailuun. Vähän hymähteli kun testilenkillä otti etupyörät joka käännössä kaariin kiinni. Vanha jäärä tuli nosturin viereen ihmettelemään ja kysyi että "kuinkas siinä on joustovaroja" kun takapääkin makasi lyhentämättömien pohjaanlyöntikumien päällä. Nuori katsari vaan hymähti et eiköhän tuossa oo. Leima tuli ja kotona mittasin valoaukon alareunasta maahan about 42 senttiä. Mut eipä tähän aina voi luottaa, monessa paikassa mittaavat aina. Oon kyllä miettinyt tuota sääntöä kun tuntuu et monissa uudemmissakin autoissa on aivan väkisin matalammalla jo vakiona kuten noissa makaavalamppuisissakin varmaan helposti. Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Tuo lähivalaisimen korkeus maasta on määrätty vaikeasti. Korkeus on määrätty ajoneuvon käyttöönottoajankohdan mukaan. Sen kun saa selville joko katsastaja tai katsastuttaja, sitä noudatetaan. Vanhemmissa ajoneuvoissa 50 cm oli mitta valaisevan pinnan alareunaan ja myöhemmin valoaukon alareunaan, milloin on muuttunut? Tätä ennen määriteltiin minimi näyttämä ja tätä ennen ei mitään. Ota sitten itse selvää. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.