Olli Ristimäki Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Pika-apua kaivattaisiin Weberin säätämiseen. Paukautin koneen ekaa ketaa 40 IDF:llä käymään ja kohtuullisen hyvin käypi tyhjää mut polkaistessa hyytyy ja kerää kierroksia nihkeästi. Alavööntöä ei oo juuri nimeksikään, rajusti joutuu otttaan kierroksia ja luistattaan kytkimellä lähdössä. 2500 kiekan jälkeen kone herää eloon ja vetää hyvin siitä ylöspäin. Aika perusvikahan tuo on, mut en tiedä miten sitä lähtis tuon kaasarin kanssa korjaamaan. Kiihdytyspumppu pelaa eikä sen säätäminen vaikuttanut. En tiedä tuosta kaasarista kovin paljoa, paitsi että suutinrumbaa on joka tapauksessa edessä mut nyt ei oo siihen oikein aikaa kun leima on perjantaina eikä suuttimia saa nyt mistään tähän hätään. Mitä on ne kaks ruuvia, isompi ja pienempi, jotka on kaasarin juuressa ihan imusarjan liitoksen yläpuolella molemmissa kurkuissa? Vika ilmenee suunnilleen samalla tavoin sekä 009-jakajalla että vakiolla. Homma on nyt siinäkin mielessä hiukan huonoissa kantimissa ettei oo stroboa käytössä, nyt on ajoitus vain se perussäätö, suunnilleen 7,5 astetta ennakkoa tyhjäkäynnillä. Olisko mitään vinkkiä miten sais ees vähän apua et selviäis katsastusreissusta, sen jälkeen vois sit hieroa vaikka vähän enemmän. Söötsillä en nyt ehtinyt katsoa, toivottavasti joku pystyy heittämään suoraan jotain tähän perään. Quote Link to comment
Racing Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Kyllä se leimasta menee vaikka ei säädöissä olekkaan.ne suuttimet on tyhjäkäynitiseossuuttimet. Tuo sanomasi "vika" on keskikaasarin ominaisuus...pääsuutinta isommaksi jne. kokeilemalla ja penkissä selviää oikeat säädöt. Mutta kunnolla sitä saa toimimaan tosi harvoin. ->Säästöpossun teurastus ja toinen Idf:fi kaveriksi oheistarpeineen ja -Bröömm!!! Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted May 5, 2005 Author Share Posted May 5, 2005 Mulla on 2-reikäisten pässinsarvien välissä valettu sarja, johon oon tehnyt ite tasausputken/letkun about 12 mm sisämitalla. Imusarjan lämmitys ei oo nyt toiminnassa mut laitan sen tänään ja katson vaikuttaako. Suuttimet on nyt käsittääkseni niin et pää 140, tyhjä 50, lisäilma 200, kiihdytys 55, putket f11. Kurkut on 28. Ei siis oikein natsaa tohon edelliseen luetteloon. Kone on 1641 cc, noin 300 nokka, viilamattomat 041-kannet (39x32) ja putkena katsastusta varten reikäinen vakiopönttö. Suutinralliin on aikaa leiman jälkeen, sillon tulee kiinni myös CB:n pesä ja Ahnendorf-mallinen putki. Pitää nyt vaan koittaa saada se jotenkin ajettavaksi mut ei taida olla plajoa tehtävissä. Mitenkäs noita tyhjäkäyntiseosruuveja säädellään, ei varmaan paljoa vaikuta veto päällä ajamiseen mut tyhjäkäyntiä vois muuten vähän rukata isommalle? Quote Link to comment
Guest arto linden Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 . Suuttimet on nyt käsittääkseni niin et pää 140, tyhjä 50, lisäilma 200, kiihdytys 55, putket f11. Kurkut on 28. Ei siis oikein natsaa tohon edelliseen luetteloon. Kone on 1641 cc, noin 300 nokka, viilamattomat 041-kannet (39x32) ja putkena katsastusta varten reikäinen vakiopönttö. Mulla 36 keski delortossa pää 155 tyhjä 58 ilma 180 ja seisruuvvit 2,5 kierrosta auki. Kone n.1600 ja n.100hv ja Kyösti ! se toimii kuin unelma vaikka on kylmä putki imusarja ilman tasaus putkea. Laita isompi pää ja tyhjäkäynti suutin niin vaivat hävii. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted May 6, 2005 Author Share Posted May 6, 2005 Jees, kun laitoin imusarjan lämmityksen ja ajoin kerran kunnolla lämpimäksi niin nyt toimii ihan kiitettävästi. Leimalla käytiin ja hylsy tuli, alapallot vaihtoon, prkl... laita se tasausputki littiin toimii noilla suuttimilla heti paremmin. Mihin tää perustuu? Quote Link to comment
Racing Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Säädöt muuttuu pirusti kun muuttaa imusarjan toisenlaiseksi. kokeiltu juttu. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.