Jump to content

Kone hyytyy alhaalla (40 IDF säädöt)


Recommended Posts

Pika-apua kaivattaisiin Weberin säätämiseen. Paukautin koneen ekaa ketaa 40 IDF:llä käymään ja kohtuullisen hyvin käypi tyhjää mut polkaistessa hyytyy ja kerää kierroksia nihkeästi. Alavööntöä ei oo juuri nimeksikään, rajusti joutuu otttaan kierroksia ja luistattaan kytkimellä lähdössä. 2500 kiekan jälkeen kone herää eloon ja vetää hyvin siitä ylöspäin. Aika perusvikahan tuo on, mut en tiedä miten sitä lähtis tuon kaasarin kanssa korjaamaan. Kiihdytyspumppu pelaa eikä sen säätäminen vaikuttanut.

 

En tiedä tuosta kaasarista kovin paljoa, paitsi että suutinrumbaa on joka tapauksessa edessä mut nyt ei oo siihen oikein aikaa kun leima on perjantaina eikä suuttimia saa nyt mistään tähän hätään. Mitä on ne kaks ruuvia, isompi ja pienempi, jotka on kaasarin juuressa ihan imusarjan liitoksen yläpuolella molemmissa kurkuissa?

 

Vika ilmenee suunnilleen samalla tavoin sekä 009-jakajalla että vakiolla. Homma on nyt siinäkin mielessä hiukan huonoissa kantimissa ettei oo stroboa käytössä, nyt on ajoitus vain se perussäätö, suunnilleen 7,5 astetta ennakkoa tyhjäkäynnillä.

 

Olisko mitään vinkkiä miten sais ees vähän apua et selviäis katsastusreissusta, sen jälkeen vois sit hieroa vaikka vähän enemmän. Söötsillä en nyt ehtinyt katsoa, toivottavasti joku pystyy heittämään suoraan jotain tähän perään.

Link to comment

Kyllä se leimasta menee vaikka ei säädöissä olekkaan.ne suuttimet on tyhjäkäynitiseossuuttimet. Tuo sanomasi "vika" on keskikaasarin ominaisuus...pääsuutinta isommaksi jne. kokeilemalla ja penkissä selviää oikeat säädöt. Mutta kunnolla sitä saa toimimaan tosi harvoin. ->Säästöpossun teurastus ja toinen Idf:fi kaveriksi oheistarpeineen ja -Bröömm!!!

Link to comment

Mulla on 2-reikäisten pässinsarvien välissä valettu sarja, johon oon tehnyt ite tasausputken/letkun about 12 mm sisämitalla. Imusarjan lämmitys ei oo nyt toiminnassa mut laitan sen tänään ja katson vaikuttaako.

 

Suuttimet on nyt käsittääkseni niin et pää 140, tyhjä 50, lisäilma 200, kiihdytys 55, putket f11. Kurkut on 28. Ei siis oikein natsaa tohon edelliseen luetteloon. Kone on 1641 cc, noin 300 nokka, viilamattomat 041-kannet (39x32) ja putkena katsastusta varten reikäinen vakiopönttö.

 

Suutinralliin on aikaa leiman jälkeen, sillon tulee kiinni myös CB:n pesä ja Ahnendorf-mallinen putki. Pitää nyt vaan koittaa saada se jotenkin ajettavaksi mut ei taida olla plajoa tehtävissä. Mitenkäs noita tyhjäkäyntiseosruuveja säädellään, ei varmaan paljoa vaikuta veto päällä ajamiseen mut tyhjäkäyntiä vois muuten vähän rukata isommalle?

Link to comment
Guest arto linden

.

 

Suuttimet on nyt käsittääkseni niin et pää 140, tyhjä 50, lisäilma 200, kiihdytys 55, putket f11. Kurkut on 28. Ei siis oikein natsaa tohon edelliseen luetteloon. Kone on 1641 cc, noin 300 nokka, viilamattomat 041-kannet (39x32) ja putkena katsastusta varten reikäinen vakiopönttö.

 

 

Mulla 36 keski delortossa pää 155 tyhjä 58 ilma 180 ja seisruuvvit 2,5 kierrosta auki. Kone n.1600 ja n.100hv ja Kyösti ! se toimii kuin unelma vaikka on kylmä putki imusarja ilman tasaus putkea.

Laita isompi pää ja tyhjäkäynti suutin niin vaivat hävii.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...