Jump to content

Uusiotuotantolohkojen runkolaakereiden öljyreiät pielessä?


Recommended Posts

Tuoreeseen CB badass -alulohkoon mäntien öljyruuttia asennettaessa havaitsimme, että kaikki runkolaakereiden pukkien öljyreiät eivät olleet ihan samassa linjassa runkolaakereiden öljyurien kanssa. Vanhempaan brazil-magnesiumlohkoon verrattuna (jossa öljyreiät olivat ihan hienosti linjassa laakerien urien kanssa), huonoiten istui vauhtipyörän puoleinen päätylaakeri.

 

Siinä öljyn syöttöreikä oli niin paljon eri kohdassa, että se olisi jäänyt melkein kokonaan runkolaakerin uran ulkopuolelle - öljyä olisi päässyt laakerille vain pienen "puolikuun" alueelta, joka olisi hyvinkin saattanut jo ruveta ahdistamaan.

 

Ongelma oli toki helppo korjata jyrsimällä laakerin taustalle dremelillä uraa hieman leveämmäksi reiän kohdalta, mutta jos paketin olisi vaan heittänyt nippuun niin laakeri olisi hyvinkin voinut leipoa kiinni öljyn puutteesta.

 

Tallilla oli useampi sarja runkolaakereita, ja niistä mahlelaisissa oli hieman leveämpi ura joka olisi varmaan riittänyt sellaisenaan. Kolbenshmidteissä ura oli kapeampi.

 

Oletteko havainneet muissa uusiotuotantolohkoissa vastaavaa?

 

Puavo

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...