Guest Chrisse Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Ongelma seuraavanlainen... -auto seissyt 15 vuotta lämpimässä tallissa -levyt ja rummut vaihdettu uusiin -uutta nestettä lisätty -koko systeemi ilmattu (2 kertaa) -vanha jarrusylinteri -ei vaan jarruta... niinkuin pitäisi. Liioiteltua sanoa ettei kosla pysähdy, joutuu vain painamaan jarrupoljinta hampaat irvessä ja ratista ottaa apua. Katsastukseen ei tällaisena kannata tarjota joten kertokaa asiantuntijat mistä lähden hakemaan ratkaisua ongelmaan? Voisiko olla jarrusylinteri vaihdon tarpeessa? Voiko/kannattaako sitä peruskorjata? Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Vika on todennäköisesti pääsylinterissä ja/tai letkuissa, jos nekin on vanhat. Pääsylkkään saa kaiketi vielä korjaussarjoja mut ei kannata alkaa turaamaan kun uus maksaa luokkaa 20-40 euroa. Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Tuttua. Letkut turvonnu umpeen vois olla yks selitys. Tavallinen jarruneste ajan kanssa turvottaa kumia. Letkuista oli turvonnu reiät umpeen. Päällepäin näytti ihan hyvältä. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Yleensä letkun turpoamissa oire vaan on että jarrut toimii, mutta eivät palauta, eli jää kantamaan. Mutta jos on levyt ja rummut uusittu, ei uudet letkut ja nesteet paljoa maksa. Liikkuiko pyöräsylinterit? Quote Link to comment
Guest Chrisse Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Unohtui mainita siinä ekassa viestissä, että kaikki letkut on vaihdettu ja siinä samalla nesteet, jarrupalat ovat uudet, jarrusatuloihin vaihdettu kaikki mitä vaihdetavissa oli. Mielestäni jarrut ei jää kantamaan... toisaalta pitkiä matkoja en ole koslalla uskaltanut ajaa, mitä vähän pihalla naapurien iloksi pärisistellyt joten siitä kantamisesta en päätä laita panttiin. Quote Link to comment
Guest Kile Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Jos asensit ihan tuliterät rummut ja levyt, niin muistitko puhdistaa niistä varastorasvat pois? Joskus kuullut jostain että voipi kitkapinnat lasittua jos unohtuu öljyt pintoihin... Quote Link to comment
nalleolut Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 mie vaihdoin kuukausi sitten omaan kuplaan kans kaikki jarru osat uutta. 5 kertaa piti ilmata/säätää jarrut ennen kuin rupesi ottamaan. kestää hiton kauan ennen kuin kengät asettuu kohilleen. Quote Link to comment
Guest Chrisse Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Kiitoksia kaikille vastanneille, hienoa että on tällainen foorumi josta voi apua kysellä! Anyway, rasvat pyyhin pois tärpätillä kyllä moneen kertaan ja riepua vaihdellen joten en usko että vika on siinä. Taidan käydä Motonetistä ostamassa uuden jarrusylinterin, ei se tässä konkurissa enään tunnu, ja siinä yhteydessä ilmaan TAAS jarrut siinä toivossa että homma hoituisi sillä. Pelkään vaan että tätä rataa kun jatkan niin kesä on ohi ennenkuin saan sen koslan katsastettua... perskeles sentään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.