Guest Biisoni Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Pieni mutta sitäkin ärsyttävämpi ongelma - tiellä pysyminen kuplan kanssa tuntuu aina pienoiselta haasteelta ja jonkin verran ongelma karsii myös ajomukavuutta. Eli kyseessä siis -72 mallia oleva kupla ja enää en vain keksi että miksi ohjauksessa klappia n.10 - 15cm (ratin ulkokehältä mitattuna). Kaikki kiinnitykset on tarkistettu, ohjausimpukka vaihdettu uuteen (siis tilattu ihan pakasta vedetty), simpukkaa koitettu vetää kiireemmälle, mutta se vain jäykistää ohjausta ja klappi säilyy, ohjausiskari vaihdettu uuteen, mutta ongelma edelleen samanlainen kun lähtiessä. Kun rattia liikuttelee edestakaisin klapin verran ja katsoo mitä keulassa tapahtuu, niin mikään liitoskohta ei klappaa vaan näyttäisi siltä että löysyys on simpukassa? Onko tietoa näistä uusista (Airclassic merkiltään) simpukoista, että voisiko simpukka olla uutuuttaan ihan susi? Onkohan jotain mitä voisi vielä koittaa tai simpukan säädössä jotain mitä en ymmärrä? kiitoksia etukäteen! Quote Link to comment
Guest Biisoni Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Tänään tuli koitettua taas kaikenlaista ja vanhakin simpukka tuli purettua atomeiksi, jotta edes vähän ymmärtäisin, että miten se toimii, mutta näistä huolimatta klappi on ja pysyy.. Riittääkö simpukan säädöksi pelkästään niiden päällä olevien ruuvin ja mutterin kiristely/löysentäminen vai pitääkö siinä osata tehdä vielä jotain muutakin? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Eip riitä. Siin on kaks säätöä, mut en nyt muista miten se piti säätää, mutta uuskin simpukka pitää säätää Quote Link to comment
Virtanen Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Päittäissäätö myös, joka tosin luulis olevan tehtaalla jo hoidettu. sivu 38: http://www.volkswagen-classic.de/pdf/re ... itel_V.pdf Quote Link to comment
Guest Biisoni Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Ok, kiitos vinkistä. Vaikka nyt tuo saksa ei ole vahvuuksiani, mutta jos oikein ymmärsin, niin tuo säätö tehdään tuon simpukan kannen alta? Tapahtuuko säätö samalla tavalla vaikka minulla on hieman erinäköinen simpukka kuin tuossa ohjeessa (mahd. uudempi)? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Siulla on päällä tommonen ruuvi ja lukitusmutteri ja toinen säätö on simpukan etupuolella. Ruuvi ja mutteri kans, mutta paljon isompi. Quote Link to comment
Guest Biisoni Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Eli en siis tulkinnut ohjetta oikein :) Täytyypi siis käydä tallilla vääntelemässä myös tuota toista säätöä. Kiitoksia vastauksista! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.