Guest Miksu Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Elikkä etuakseliston vaihto on tämän päivän ohjelmassa! Uusi akselisto on säädettävä made in Brazil. Kuplavolsu on mallia -69. Vanha on jo esillä, paitsi että ne neljä etummaista pulttia on ruostunu melki poikki... Yks jo katkes, ja niin taitaa käydä kolmelle muullekin... Päällimmäiset lähti ihan OK auki, aluslevyt ja kumit pitää kyllä uusia. Tausta johon etuakselisto kiinnitetään on sekin aika mätä toiselta puolelta. Pahalta näyttää, mutta vinkkejä otetaan vastaan! Ajattelin, että jos hitsais vastemutterit sitte uusiksi, kun ne kumminkin katkeaa..? Quote Link to comment
Racing Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Pultit auki pientä liikettä edestakaisin nitkuttamalla. Hitsaa se palkki ehdottomasti kuntoon ennen akselin laittoa! Saahan ne laitettua läpipulteillakin kiinni mutta ei kaikista luotettavin tapa. Pulttien poraaminen irti vasta perseestä olevaa hommaa sitten on!! Kyllä sä siitä selviät! etuakselin laakerit rasvataan hyvin ennen laittoa ja lisäksi nipoista jotka laitat vanhasta akselista painat sen täyteen rasvaa sen jälkeen kun se on kasasssa niin että rasvaa tulee pihalle kumitiivisteiden välistä joka tukivarren päissä. Sitten viimeisenä tärkeä juttu! laita rajoitinpultit paikalleen ja kääntele pyöriä ääriasentoon ja tarkista että tukivarret ei ota renkaaseen ja rengas sisälokariin. Säädetään rajoitinpulteista,mä laittaisin pelivaraa noin sentin. Joskus on joutunut simpukan vartta joka ottaa rajoitinpultteihin lyhentämään muutaman millin jos ottaa akseliin kiinni tiettyyn kohtaan,huomaat kyllä jos tarvii kun saat kasaan. Ai niin pallonivelet ja Rt päät on hyvä kattoa jotta ovat ehjät väljyyden saa selville kun vittupihdeillä puristelee niveliä pystysuunnassa yleensä. samoin tarkista rättinivel. Quote Link to comment
Guest Miksu Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Joo... nitkuttamalla ja CRC:tä... Pulteista ei vaan ole paljoa jäljellä, yhdestä jonka sain auki, oli ohkaisimmas kohdas noin 5-6mm pulttia...Ei tosin huvittaisikaan porailla... Pitää hitsailla sitä palkkia, kunhan saan ton vanhan akselin irti. Niistä alum. paloista vielä...Saako asennettua jälkeenpäin vai pitäiskö jo kovaa vauhtia hommata? Kumisuojatkin olis aika hyvä täs vaihees vaihtaa... Huh hellettä! Quote Link to comment
Guest Miksu Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Kaster levyt? (Täytyykö lähteä Vaasasta hakemaan...?) Quote Link to comment
Racing Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Saa laitettua Casterpalat jälkeenpäinkin,tarvitset alimmat pultit sitten pidemmät kun ne palat tulee väliin. hieman kun akselia löysää ja vääntää sorkka tai rengasraudalla niin palat saa väliin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.