Jope Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Uudet Mahlen runkolaakerit, ne jossa keskimmäinen laakeri "höyhenen" kevyt, tuli asennettua koneeseen. Puolikkaat kiinni ja kone ei pyöri kuin tahmeesti jakoavaimella, ihmettelyä ja pähkäilyja pari päivää, sitten kaverilta Kolbensmitin laakerit ja kone pyöri niinkuin pitääkin. Ilmeisesti Mahlen laakerien ulkokehä paksumpi kuin pitäisi. Onkohan tämä näissä kevyissä Mahlen laakerissa kovinkin yleistä? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 Äika vähällä uskallat sanoa mahlen laakereita viallisiksi. Pitäs ehkä kokeilla ekaks vaikka mikä niistä kanittaa ja sit vois vaikka mittailla vähän. Quote Link to comment
ARTO Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 Onhan noista eri runkolaakereista löytynyt paikoitellen useiden 0,01mm mittaeroja/heittoja, joten kaikki on nykyaikana tarvikeosissa mahdollista ja vuonna z hyväksi todettu tuotevalmistaja pukkaa vuonna q paskaa markkinoille. Tälläistä tää on, joten mauserit käteen:) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 Kampura banaani? Quote Link to comment
Jope Posted November 28, 2012 Author Share Posted November 28, 2012 Ei tavallisella tönärillä näkynyt mitään eroa ja kokeilin kyllä aina kahdella laakerilla jos joku vain kanittaa mutta ilmeisesti kaikki hieman isoja. Jos kanki olisi banaani myös kolben laakerit olis kanittaneet. Quote Link to comment
Reino Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Käytin pari lohkoa koneistuksessa ja koneistaja sanoi heidän hiovan kampiakselin keskimmäisen laakerin kohdalta vähän muita kauloja ohuemmaksi.Tämä siksi, että pari moottoria oli kilahtanut ja tutkimuksien jälkeen keskilaakeri oli paksumpi kuin muut. Kuulemma kaikilla laakerivalmistajilla. Paksumpia keskilaakereita oli ilmaantunut valmistajien tuotteisiin samoihin aikoihin kaikille. Näin Jyväskylästä kerrottiin. Reino Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 24, 2014 Share Posted July 24, 2014 (edited) Tuossa Mahlen lagruista sanottavaa. Erä 3 runkolaakerisarjaa, kaikki rehty 2013 / 2014, eli tuoretta tavaraa. Joka paketissa oli toisessa liuskassa öljykanavan porauksen jätteestä pala vielä laakerissa kiinni. Ei tosin kovinkaan kovassa. Lähti ihan pikku rapsautuksella irti. Se lastu jonka mittasin oli n 2mm halkasialtaan ja paksuutta jokunen kymppi. Ei mikään paha, mutta tuskimpa kiertokankilaakeri tuosta hyvääkään varmaan tykkää...... Eli suosittelen vilkuilemaan noita Mahleja "Sillä silmällä" Edit-1 Klikkaa kuva, niin se suurenee järkevään kokoon. Edited February 7, 2015 by P_Valtonen Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.