Jump to content

nykii poksuu


Guest Raggare

Recommended Posts

Guest Raggare
Posted

niin.. 1600 1r+31-3+svda+kärmes on koneen kokoonpano.

sain sen vihdoin kukkumaan toivomallani tavalla, mutta, eka testilenkille kumit savuten ja hyvinhän se kulkikin, muut peruutteli edessä ku mittari rupes lähentelee 100, sit piti jo keventää ku renkaatki nii löijyt :G

eli kylhän se kiihtyy ja kulkee, mut tasakaasulla kruisatessa ~50-60kmh ni tuntuu nykivän ja pientä pauketta siel taitaa jopa kuulua putkessa.. sytyssä kaik uutta jakajaa myöden ja perusennakot strobolla ammuttuna 7.5

liian laiha seos? jos oikeen kaivaa tota lahoo kaalia ni 127.5 pää 125 lisäilma 55 tyhjä ja olikohan 45 aux :o

 

kakkosen tulpasta komia suttunen kuva

Posted

Seokset päin huitsin kuusta!! Eikun säätämään, vaikka asiansa omaavaan autokorjaamoon.

 

Tulpista ei nykyisillä lyijyttömillä bensoilla voi oikeestaan lukea yhtään mitään. Paitsi jos tulppa on sulanut...... Tulpat on nykyisin aina mustia. Voi aikoja kun oli bensas lyijyä.... saattoi ihan sillä perusteella säätää seokset kohdilleen.

 

Mikä on svda?? Sutaako läpinäkemätöntä savua enemmän kuin 0,5m? Lähteekö v*ttuilusta tunnari?? :))

Guest Raggare
Posted

:DD vaenii! single vacuum dual advance eli se mis o kummatki alipaine ja keskipako säädöt.

eipä sieltä kyl minusta kummemmin voimasavua tule O_o

huomenna säätämme lisää. tai siis tänään, taino huominen on sit ku herää.. %)

Guest Raggare
Posted

hmh, moottorijarrutukses kuuluu oikeen hyvä röpötys putkes ja taitaa olla liikaa ennakoita ku vedätettäes kuulu sellanen ritinä, mikäli ei muut räminät ja resonanssit sit sotke :S

Guest Raggare
Posted

tulipa mieleen että mulla oli tuos muutaman kuukauden tankissa seisoneet ekopensat maustettuna jenkki gasoliino säilöntäaineella, pitää viel 98 laittaa tankkii..

Guest Ooppiumi
Posted

Laitanpa tähän jatkoksi, kun miulla oli hieman samansuuntaisia ongelmia. Oireet: tyhjäkäynti oli ok, heti kun pikkaisen kaasua, niin alkoi polttamaan putkessa ja paukkumaan. Moottorijarrutuksessa röpötti putkessa. Lueskelin aiemman topicin hieman samanlaisesta ongelmasta ja olinkin kohtuullisen varma, että sytytyspuolelta ongelma löytyy. Lukuisien mittailujen ja tulppien irtikäyttöjen jälkeen kaikki vaikutti olevan ok. Kaasaripuolellakaan ei vaikuttanut minkäänlaista ongelmaa olevan.

 

Loppujen lopuksi syyksi paljastui: Eräänä kauniina iltapäivänä olin tullut alas parkkihallista ja pakoputki hieman kopsahti katukiveykseltä alas ajaessa maahan. Kopsausta en noteerannut tuossa tilanteessa, koska se ei vaikuttanut kovalle, mutta tätä ongelmaa pohtiessa tuli mieleen, että sellainenkin tosiaan tapahtui. Pikainen tutkimus ja lämmönvaihdin oli irronnut ihan kunnolla pakoputkesta. Alhaalta päin kun asiaa katseli, niin näytti, että kaikki oli ok, mutta kokeilemalla tuntui yläpuolelta, että siellä oli sellainen puolentoista sentin aukko putken ja vaihtimen välissä. Takaisin paikalleen ja kiristys ja ongelma tiessään....

 

Notta sellainen.... Ei vaan taida siulla olla samanlaisesta johtuva :)

Guest Raggare
Posted

juu, pitää kattoo toi et onko nuo J-tuubien ja käärmeen liitokset tarpeeks tiiviit ja ehkä joku jälkikiristys saattaa olla asiaa putkessaki..

Guest Raggare
Posted

ennakot vähennetty 0 tuntumaan, koeajo, ritiritiriti kuuluu ku vedättää ja nykiminen tallessa, vähentyny kuitenki ehkä.. sit päätin kokeilla ku nuo power jetti ja tyhjä o samalaisii mut toi poweri o pienempi, eli 52,5 55 tilalle, ritinä lisäänty, elikkäs on tuo tyhjäkäynti puoli vissii vähän snadi.. pitää viel testaa tuon vanhan gason vaihto tuoreeseen mut eikös näitten pitäs käydä melkei vedelläki :D

Guest Raggare
Posted

mjoo, tuota ritinää on ny paikattu, ja loput peitetään sterkoilla jahka ne saa asennettuu :P

nykiminen o kaaheeta esim 4 sisässä 60kmh rullaillessa alamäkee ihan ku välil kaik pytyt ei ois mukana. tiedä sit, kai se sit ohitetaan sanomal et tää on niin viri ja wanha..

Guest Jari Granath
Posted
ritinä (nakutus) ja paukkuminen putkessa viittaa laihaan seokseen

 

juu nakutus khyl, mut eikse nii et palamaton eli liika bensa paukkuu putkessa->rikas seos?

 

vai hä :O

Guest Mika Raussi
Posted

Palamaton bensa joo, mutta se bensa jää palamatta, kun sitä on seoksessa liian vähän. Laiha seos paukkuu.

Guest Jari Granath
Posted

hmmm. onko silti poisluettua että paukkuisi myös rikkalla seoksella?

varsinkin jos pakosarjassa on vuoto.

 

Itselläni hulahti jostain syystä lambdan mukaan aivan rikkaalle ja kun pakosarjakin alkoi vuotamaan-> pokspoks.

Guest fastghia
Posted

Jos pakoputkessa on vuoto, niin voi kokemukseni mukaan paukkua myös rikkaalla.

Guest Forsbacka
Posted

...etenkin moottorijarrutuksessa.

Näyttävää puolen metrin lieskaa puskee ja kuulo meinaa lähtä. Naiset ja imeväiset juoksee itkien karkuun. Tarttis varmaan tehrä jotain...

Guest Raggare
Posted

kyl mul o moottorijarrutukses ku wrc mut tyhjäkäynnit oli pari päivää sit laihalla :S, no nyt o taas kaasari purettu ja putsattu jos sen sais ees jotenkin toimii parille reissulle tänä kesänä..

tyhjäkäynti hävis yks yö ja öljykylpy sotannu kaasarin ihan öljyseks :O

Guest Mika Raussi
Posted

Näyttäisköhän lamda rikasta jos laihalla seoksella kertyy palamatonta bensaa pakoputkeen?

Guest Forsbacka
Posted

Ei ainakaan sen bensan takia. Lambda mittaa jäännöshappea.

Guest Raggare
Posted

muutoksia siihen kun tuo yks yö päätti hukata tyhjäkäynnin ja nykiä reippaasti:

-kaasari purettu atoimeiks ja suihkittu carb kliineril ja siiman pätkäl tökitty aukkoi

-uus bensafilsu

-yks alumiitti rikka pois neulaventtiilin alta(kertoi autoinsinööri et voi tolla huijata jotenkin, en nyt oo jaksanu miettii miten..)

-pääsuutinta huvin vuoks vaihettu isommaks(taidan laittaa takas pienemmän mikäli jaksaa, bensaa saa viel rahalla :D )

-jakajan kansi vaihtu(vanhassa vihreetä sisällä elektrodeis ?:o )

 

nyt ei nyi enää yhtä pahasti, toki tälläinen hermot kireelle viritetty harrastelia huomaa joka nykäsyn ja sellasta pientä viel on harvakseltaan.

mutta, vika siirtyi toiseen paikkaan hihihih %)

 

nyt tuo vessa sit päätti laittaa sellasen flat spotin vähän ku 009 ois :D

vakuumi pelaa ennakot löytyy, kiihytyspumpi kaasari irrallaan testates ampu komeen ja pitkän suihkun

 

now what the fuck..

 

no on toi nyt kuitenki kivempi _kruisailla_ ku ei nyi pahasti, mutta perhana tuo stumppaus tuos polkastaes..

sellastaki huomasin tuos ku bensafilsun vaihoin et ennen se oli melkein täynnä bensaa ja nyt enää pohjal pikku liraus, onkos se normaalia vai onko pumpussa vikaa? aika uus sekin kyl on

 

nyt ei muutaku hakee kannu bensaa, uudet ölpät ja vaikka kynttilät ja baanalle, ja köysi tietty jos tuo rakkine mut siihen pisteeseen ajaa

Guest HeNyk
Posted

Itelläkin nykipoksupaukkutökki tein vaikka mitä ja kokoajan parani.Kuitenkin todellinen syy itellä oli liian pieni kärkiväli..

Taas lähtee ku mummo hangesta :0)

  • 1 month later...
Guest Forsbacka
Posted

Oma paukku ihan perkeleesti moottorijarrutuksissa. Nostin tyhjäkäyntiä ihan aavistuksen ja samalla loppu paukekin kokonaan. Pienestäpä oli kiinni. Välillä sitä melkein toivoo, että paukahtais nyt edes vähän. Olis enemmän menoa ja meininkiä. :)

Guest HanttaP
Posted

Magneettiventtiili!!!

Ennakkomerkit hihnapyörässä. Mistähän mallista hihnapyörä on kotoisin??

Niitä on niin kaikenlaisia ennakkomerkkejä.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...