UltraVW Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Leimalle pitäs mennä ja apukuskin ajovalovalo ei toimi ei sitten millään.Pitkä toimii kyllä.Vehje 6 volttinen.Ropasin sulakkeita ja vaihdoin polttimenkin 2 kertaa mutta ei niin ei.Johdot ovat kiinni??Missähän olis vika??Niin ja parkki toimii kanssa... Quote Link to comment
Per Jernström Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Valoille menee kaksi piuhaa, valkoinen ja keltainen, en muista kumpi on pitkät ja kumpi lyhyet. Parkeille on oma polttimo ja piuha on harmaa. Piuhat menevät releestä sulakerasian kautta valoille. Valoille on siis peräti neljä sulaketta. Jos rele vaihtaa (naksuu) niin ainakin viiksen kytkin on ok. Helpoiten vika selviää volttimittarilla. Mittaa jännite keltaisesta ja valkoisesta johdosta kun pitkät palaa (jotta näkee että toimii) Vain toisessa johdossa pitäisi olla noin 6V. Vaihda sitten lyhkäsille ja mittaa uudestaan. Luonnollisesti jännitteet pitäisi olla toisin päin. Jos ei ole niin rele on rikki. Kannattaa mitata ennen sulakkeita, suoraan releen navoista. Jos Jännite vaihtaa piuhaa niin jatka mittarilla johtoa pitkin ja mittaa joka paikasta missä vaan on mahdollista. Quote Link to comment
UltraVW Posted July 5, 2005 Author Share Posted July 5, 2005 Voiko rele olla rikki jos kerran toisen puolen valot toimii täydellisesti.Niin pitkät kuin lyhyet sekä parkki.Sulakkeet kaikki ehjiä?Vaiko onko molemmille valoille oma rele? Quote Link to comment
Guest Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Voiko rele olla rikki jos kerran toisen puolen valot toimii täydellisesti.Niin pitkät kuin lyhyet sekä parkki.Sulakkeet kaikki ehjiä?Vaiko onko molemmille valoille oma rele? Sama rele. Eli ei ole siitä kiinni. Lattiakytkimellä varustetuissa vanhemmissa volkkareissa ei ole relettä ollenkaan. Jan Quote Link to comment
Per Jernström Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Kato, en huomannut että toinen toimii. Silloin viiksikytkin ja rele ovat kunnossa. Vika on jossain sulakerasiasta eteenpäin. Mittaamalla se selviää helpoiten. Mittauspisteitä lienee vain muutama: 1. Ennen sulaketta laattaliittimestä (pitäisi olla ok jos toinen palaa) 2. Sulakkeen jälkeen laattaliittimestä 3. Lampun kanta. Muistaakseni liittimiä ei ole sulakkeen ja valon välissä yhtään. Voit myös kokeilla vaihtaa johtojen paikkaa sulakerasiassa jos sulla ei ole mittaria. Jos palava ja pimeä vaihtavat paikka samalla on vika sulakkeissa. Ei tarvitse hapettua pajon ennenkuin 6V putoaa niin paljon ettei enää toimi kuorman alla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.