Guest Pesone Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Ajattelin tuossa kun ei kukaan näytä väittelevän täällä mistään, niin tilasin tuossa toissa päivänä lorttoon imutorvet, niin ajattelin vaan kysellä että onkohan niistä mitään järjellistä hyötyä/etua muuta kuin katu-uskottavuuden lisäys ja minkäslaisia suotimia ootte käyttänyt moisissa (kovat jätkät ajelee ilman). Riittäisköhän ihan tollaiset hotcarsilta saatavat imutorven suojat (aika hiton arvokkaat: kilo hinta varmasti yli 1000e) vai pitäisköhän olla ihan vaahtomuovia ympärillä vai kui..? No joo, eihän tälläisesta mitään vaittelyä saa aikaan... Quote Link to comment
-MITO- Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Kannattaa kysellä niitten hintaa muistakin paikoista. Itsellä löytyy myös nuo imutorvet, pitäisi varmaan testata. Quote Link to comment
Guest jukka Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Täytyy pikkusen kinata ja sanoisin mutu-arviona että normaalimoottorin toiminnan kannalta hyöty on käytännössä olematon. Onhan ne kivan näköiset mutta virtaustekniikkaa sen kummemmin tuntematta voisin aprikoida niistä saatavan hyötyä vasta todella korkeilla kierroksilla ja ilman mitään putsareita. Quote Link to comment
Guest Ranne Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Kunnolliset PiperCrossit Mopo-Sportista tai Redlinet Freetechnicsiltä. Ne on ainakin niin helkkarin pienet ne HC:n sukat että.. Quote Link to comment
joksa Posted February 27, 2004 Share Posted February 27, 2004 Täytyy pikkusen kinata ja sanoisin mutu-arviona että normaalimoottorin toiminnan kannalta hyöty on käytännössä olematon. Onhan ne kivan näköiset mutta virtaustekniikkaa sen kummemmin tuntematta voisin aprikoida niistä saatavan hyötyä vasta todella korkeilla kierroksilla ja ilman mitään putsareita. eikös se ole juurikin päinvastoin - mitä pidempi imuputkisto, sitä alemmaksi teho/vääntö tulee. kyse on resonaatiosta: http://www.bgsoflex.com/intakeln.html p.s. eikös tämä ole nikkarointipalstan juttuja? Quote Link to comment
Guest zrx Posted February 27, 2004 Share Posted February 27, 2004 Mietin juuri samaa. Siirretäänpä. Quote Link to comment
Guest jukka Posted February 27, 2004 Share Posted February 27, 2004 Saattaapi, Joksa, olla noinkin! Nykyautoissahan kylläkin imusarjoista on tehty vaikka minkälaista kippuraa juuri sen pituuden aikaansaamiseksi ja sitä kautta vääntöä alemmaksi. Kuplahan oli aikaansa edellä ainakin siinä asiassa, vai mitä?:) Mutta tuollaset pienet imutorven nykeröt kaasareihin, saadaanko samaa vaikutusta? Quote Link to comment
Guest fastghia Posted February 27, 2004 Share Posted February 27, 2004 Meneeks tässä keskustelussa nyt imutorvet (?) l. velocity stacks ja imusarjat l. Intake Manifolds sekaisin? Quote Link to comment
Guest jukka Posted February 27, 2004 Share Posted February 27, 2004 Joksahan se noista imuputkistoista alko puhumaan.:) Quote Link to comment
joksa Posted February 27, 2004 Share Posted February 27, 2004 no eikös yhtälailla se ominaistaajuus muuttu, tuli sitä putkea kummalle puolelle kaasaria - imusarja on vain osa kokonaisuutta. e: Vai keksiikö joku paremman funktion noille imutorville, kuin kokonaispituuden (eli ominaistaajuuden) muuttamisen. Quote Link to comment
Gerbiili Posted March 22, 2004 Share Posted March 22, 2004 Itse luulisin niiden vähentävän ilman pyörteilyjä imupuolella joten näin ollen ilmaa pääsisi suuremmalla nopeudella kaasuttimeen. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 22, 2004 Share Posted March 22, 2004 Dellokirjasta lainattua: "The lenght and shape of the velocity stacks plays an important role in directing and straightening the frow of air into the carmuretor bores" "Even the addition of velocity stacks only 1/2 inch tall can help straighten and direct air flow to some degree" "Directing, straightening and accelerating the air flow prior to entry into the carburetor can show an increase in horsepower" "For example you wont see any improvement when you install tall stacks on a set of 36mm Dells running on a 1641cc engine. Add the same 6 inch tapered stacks to a se t of 45mm drla's mopunted on a heavy breathing 1915cc and you'll see a noticeable increase in performance" Ja sit yks vielä tiivistettynä: "Even short stacks can help to contain fuel stand off and reversion" -> tuo johtuu nokan overlapista ja venttiilien sykkeestä. Mutulla: - En mie huomannu mitään eroa, siksipä laikkasin omista putkista pari senttiä pois jotta mahtuvat K&N-tyylisten putsarien sisään (en tykkee piperkrosseista) Puavo@dwl.fi Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.