Jump to content

Alokasmainen Virranjakaja ongelma


Guest Mmh79

Recommended Posts

Guest Mmh79
Posted

Mikähän mahtaisi olla kuplan virranjakajassa mennyt kun jakaja ei tapaa käyttöakselin kolosiin kiinni? Hain auton vasta eilen joten hirveästi en siitä vielä tiedä yksityiskohtaisia tietoja. Myyjä kertoi että oli keväällä ollut käynnissä ja toiminut ihan ok ja seuraavalla käynnistyskerralla oli ruvennut ampumaan putkessa. Sen verran siis ehdin tutkimaan että jakaja pyörii joutavaa. Käyttöakseli pyörii kyllä kun konetta pyörittää. Sitten yksi hölmö kysymys Mikä on ykköspytty kun katsotaan perästä päin? Olisi helpompi laittaa ajoitus kohdalleen:-). Niin vuosimalli on 74 ja kone 1300.

Guest py_ry
Posted

Sytytysjärjestys 1-4-3-2 laturin jalassa on tuo samainen numerosarja.

 

1 oikealla takana

4 vasemmalla edessä

3 vasemmalla takana

2 oikealla edessä

Posted

Samalla logiikalla virranjakajassa on

1 oikealla edessä

2 oikealla takana

3 vasemmalla takana

4 vasemmalla edessä

 

Pyöritä hihnapyörä yläkuolomerkkiin ja tarkista että pyörijän nokka osoittaa virranjakajassa 1 pytylle menevää

johtoa. (oikealla edessä)

Noin saat ainakin tarkistettua ettei ole 180 astetta pielessä, pitäis pienellä hakemisella virranjakaja kolahtaa pohjaan

jos ei mitään ihmeellistä ole.

Guest SimpleMan
Posted

Ei siinä luulisi paljon vaihtoehtoja olevan kunhan jakaja on kunnolla pohjassa. Moottoria ei kannata ilman jakajaa pyörittää, jakajan käyttöakseli nousee pyörittäessä ylös ilman sitä... Katoppa nyt että jakajan käyttöakseli on kunnolla pohjassa (isolla ruuvarilla pyöritellen pitäisi klopsahtaa pohjaan) ja sen jälkeen jakaja kunnolla pohjaan asti paikalleen. Tiiviste tekee siitä toisinaan pirun jäykän menemään kunnolla pohjaan saakka. Käyttöakselin ja jakajan välissä tulisi myös olla pieni jousi.

Guest SimpleMan
Posted
Samalla logiikalla virranjakajassa on

1 oikealla edessä

2 oikealla takana

3 vasemmalla takana

4 vasemmalla edessä

.

 

Olettaen että jakajan käyttöakseli on oikeassa asennossa, jota se ei välttämättä ole.

Posted

Sylinterien järjestys on kylläkin seuraava

1 oikealla edessä

2 oikealla takana

3 vasemmalla edessä

4 vasemmalla takana

Sylinterien numerot löytyy stanssattuna vaakasuorista pelleistä sytytystulppien läheltä.

Guest Mmh79
Posted

Joo sen verran selvis että jakaja oli jostain syystä hypänny ylös. Ilmeisesti sitä kiinni pitävä klemmari ollut löysällä. Sain jakajan pohjaan kun tajusin että käyttöakselin pää on epäsymmetrinen. Seuraavaksi täytyy ruveta hakemaan ajoitusta kohdalleen. Kiitoksia vinkeistä.....

Guest Mmh79
Posted

No niin ajoitus on kohdallaan ja kone käy nätisti. Sitten hitsaamaan............;-)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...