Guest Mmh79 Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Mikähän mahtaisi olla kuplan virranjakajassa mennyt kun jakaja ei tapaa käyttöakselin kolosiin kiinni? Hain auton vasta eilen joten hirveästi en siitä vielä tiedä yksityiskohtaisia tietoja. Myyjä kertoi että oli keväällä ollut käynnissä ja toiminut ihan ok ja seuraavalla käynnistyskerralla oli ruvennut ampumaan putkessa. Sen verran siis ehdin tutkimaan että jakaja pyörii joutavaa. Käyttöakseli pyörii kyllä kun konetta pyörittää. Sitten yksi hölmö kysymys Mikä on ykköspytty kun katsotaan perästä päin? Olisi helpompi laittaa ajoitus kohdalleen:-). Niin vuosimalli on 74 ja kone 1300. Quote Link to comment
Guest py_ry Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Sytytysjärjestys 1-4-3-2 laturin jalassa on tuo samainen numerosarja. 1 oikealla takana 4 vasemmalla edessä 3 vasemmalla takana 2 oikealla edessä Quote Link to comment
Geronimo Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Samalla logiikalla virranjakajassa on 1 oikealla edessä 2 oikealla takana 3 vasemmalla takana 4 vasemmalla edessä Pyöritä hihnapyörä yläkuolomerkkiin ja tarkista että pyörijän nokka osoittaa virranjakajassa 1 pytylle menevää johtoa. (oikealla edessä) Noin saat ainakin tarkistettua ettei ole 180 astetta pielessä, pitäis pienellä hakemisella virranjakaja kolahtaa pohjaan jos ei mitään ihmeellistä ole. Quote Link to comment
SimpleMan Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Ei siinä luulisi paljon vaihtoehtoja olevan kunhan jakaja on kunnolla pohjassa. Moottoria ei kannata ilman jakajaa pyörittää, jakajan käyttöakseli nousee pyörittäessä ylös ilman sitä... Katoppa nyt että jakajan käyttöakseli on kunnolla pohjassa (isolla ruuvarilla pyöritellen pitäisi klopsahtaa pohjaan) ja sen jälkeen jakaja kunnolla pohjaan asti paikalleen. Tiiviste tekee siitä toisinaan pirun jäykän menemään kunnolla pohjaan saakka. Käyttöakselin ja jakajan välissä tulisi myös olla pieni jousi. Quote Link to comment
SimpleMan Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Samalla logiikalla virranjakajassa on1 oikealla edessä 2 oikealla takana 3 vasemmalla takana 4 vasemmalla edessä . Olettaen että jakajan käyttöakseli on oikeassa asennossa, jota se ei välttämättä ole. Quote Link to comment
vwagen Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Sylinterien järjestys on kylläkin seuraava 1 oikealla edessä 2 oikealla takana 3 vasemmalla edessä 4 vasemmalla takana Sylinterien numerot löytyy stanssattuna vaakasuorista pelleistä sytytystulppien läheltä. Quote Link to comment
Guest Mmh79 Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Joo sen verran selvis että jakaja oli jostain syystä hypänny ylös. Ilmeisesti sitä kiinni pitävä klemmari ollut löysällä. Sain jakajan pohjaan kun tajusin että käyttöakselin pää on epäsymmetrinen. Seuraavaksi täytyy ruveta hakemaan ajoitusta kohdalleen. Kiitoksia vinkeistä..... Quote Link to comment
Guest Mmh79 Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 No niin ajoitus on kohdallaan ja kone käy nätisti. Sitten hitsaamaan............;-) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.