askis Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Huomasin jokin aika sitten että öljynlauhduttimen tiiviste/tiivisteet vuotaa.. kone vakio 1300 -67 ja f-lohko. osatoimittajien listoilta katsoin, että olisi tarjolla kahta eri mallia...no ensiksi tilasin nuo kaksi vaihtoehtoa varmuuden vuoksi kun eivät paljon maksa.. ja sitten kaivoin lauhduttimen esiin(peltinen torni) ja kappas, olikin vallan eri näköiset tiivisteet mitkä olin tilannut. Ne mitkä tilasin olivat kaksi kpl sellaisia putkimallisia(jotka mielestäni olisivat pitänet sopia) ja toinen sarja oli neljän kappaleen erä matalan mallisia, uudempaan koneeseen ilmeisesti tarkoitetut. Paikalla olleet olivat samannäköiset kuin uudemmassa mutta pienemmät ja niitä on kaksi kpl. Onkos nuo putkimalliset samannäköiset mitä on alunperin siellä ollut, vai onko tarvikkeena malli muuttunut? montaako erilaista variaatiota voi näitä oikeasti olla? Ilmeisesti noita peltisiäkin on erilaisia?? -nuo putkimalliset saattaisivat olla sopivat, mutta eivät näytä täysin sopivilta.. on vaan aika hankalassa paikassa vaihtaa(kone paikallaan) joten olisi mukava saada kerralla kuntoon. vastauksista kiittäen! Quote Link to comment
vwagen Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Tiivisteitä on 4 eri mallia joista 1 pelkästään vanhempiin kolmostyyppeihin. Jos sulla on alkuperäinen moottori ja siihen kuuluva öljynJÄÄHDYTIN niin ne putkimalliset ovat oikeat. Viimeiset F moottorit eli vuosimalli-70 ovat isoilla öljykanavilla(kuten muutkin-70 malliset) ja isokanavaisella peltijäähdyttimellä,niihin ja kaikkiin uudempiin kuuluu se 10 mm reijällä oleva leveä ja matala malli. Neljäs malli on samannäköinen mutta reikä on kartio 8-10 mm ja ulkoreuna on yleensä 6 kulmainen,tätä käytetään silloin kun yhdistetään vanhanmallinen kampikammio ja uudenmallinen jäähdytin tai päinvastoin. Quote Link to comment
askis Posted June 6, 2013 Author Share Posted June 6, 2013 Kiitos tästä, pitäisi täsmätä eli moottori ja toi jäähdytin olisi parit keskenään, mulla on toinen malli jossa isommat kanavat. Niissä se leveä ja matala tiiviste.. Se miksi alkoi epäilyttämään kun minulla oli vuotavassa kapea ja matala tiiviste.. Lieneekö joku tee se itse versio, harmi kun ei ole kuvaa laittaa. No, laitan putkimalliset ja katson toimiiko, toimivuutta ei taida muuten voida testata kuin kasata kuntoon ja laittaa käyntiin ja sitten tsekata vuotaako? Tiivisteitä on 4 eri mallia joista 1 pelkästään vanhempiin kolmostyyppeihin.Jos sulla on alkuperäinen moottori ja siihen kuuluva öljynJÄÄHDYTIN niin ne putkimalliset ovat oikeat. Viimeiset F moottorit eli vuosimalli-70 ovat isoilla öljykanavilla(kuten muutkin-70 malliset) ja isokanavaisella peltijäähdyttimellä,niihin ja kaikkiin uudempiin kuuluu se 10 mm reijällä oleva leveä ja matala malli. Neljäs malli on samannäköinen mutta reikä on kartio 8-10 mm ja ulkoreuna on yleensä 6 kulmainen,tätä käytetään silloin kun yhdistetään vanhanmallinen kampikammio ja uudenmallinen jäähdytin tai päinvastoin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.