rate Posted June 21, 2013 Share Posted June 21, 2013 Kupla kolahtaa liikkeelle lähtiessä, kun kytkimen löysää. Onkohan tämä ominaista kuplalle. Itselle tämä on ensimmäinen kupla, joten aikaisempaa kokemusta kuplista minulla ei ole? Quote Link to comment
NordBling Posted June 21, 2013 Share Posted June 21, 2013 No ei nää lähtökohtasesti kauheesti kolise... Jotain on löysällä tai kypsää. Moottorin tukikumit, kytkin, vetonivel, jarrurummun boori, vauhtipyörä... Perä pukeille ja tutkimaan. Quote Link to comment
Guest Posted June 21, 2013 Share Posted June 21, 2013 Ei sen kyllä kuulu kolahtaa. Itse olen kolausten kanssa törmännyt ainakin rikkinäiseen vaihteiston etukannakkeeseen, huono pooriseen jarrurumpuun ja rikkinäisen vetoniveleen. Quote Link to comment
rate Posted June 21, 2013 Author Share Posted June 21, 2013 Kiitoksia vinkeistä. kuplassani oli ostaessa vetoakselin mutteri aika löysällä, joten sen seurauksena on tosiaan tuo jarrurumpu voinut viottua. Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 21, 2013 Share Posted June 21, 2013 Voisko kolahdus tulla siitä että pakosarja hakkaa koriin liikkeelle lähtiessä kun moottori/vaihteisto nytkähtää? Quote Link to comment
rate Posted June 23, 2013 Author Share Posted June 23, 2013 Koitin selvitellä, mistä ääni lähtee ja vahva veikkaus olisi laatikon etukannake, nimittäin ääni lmeni kun nosti kytkimen käsijarrua vastenkin ja käsi tuntumalla vetoakseleissa ei tuntunut välystä. Nyt kysymys kuuluukin pystyykö etukannakkeen vaihtamaan konetta irroittamatta? Quote Link to comment
Guest Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Ainakin omassa etukannakkeessa oli hyvin säätövaraa. Löysää ne kolme mutskua ja hieman naputtaa vasaralla sen kumiosan piukempaan sinne metalliseen vastakappaleeseen. Jos taas osan vaihtaa kuulemma riittää että vähän siirtää vaihteistoa taakse kiinnikkeet löysäämällä, tästä ei omaa kokemusta. Quote Link to comment
rate Posted June 24, 2013 Author Share Posted June 24, 2013 Ainakin omassa etukannakkeessa oli hyvin säätövaraa. Löysää ne kolme mutskua ja hieman naputtaa vasaralla sen kumiosan piukempaan sinne metalliseen vastakappaleeseen. Jos taas osan vaihtaa kuulemma riittää että vähän siirtää vaihteistoa taakse kiinnikkeet löysäämällä, tästä ei omaa kokemusta. Kiitos tästäkin vinkistä, täytyypä koittaa säätää, ennen kuin rupeaa suunnittelemaan etukiinnikkeen vaihtoa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.