Guest Kaiponen Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Moi. Pienoinen ongelma on nyt tulppien kanssa kun koneen käynnistää ja käyttää parin minuutin verran niin aina jostain sylinteristä pimenee tulppa ja alkaa käymään kolmella. Kone on 1,7 ja 40mm keskilortto. Suuttimet on ilma 180 ja pääsuutin 195 muistaakseni. Bensaa on rikastettu vähäsen yli 100 oktaaniin. Mitenhän ton vois ratkasta ton ongelman että ei tarvis kokoaikaa ollaa uusia tulppia vaihtamassa? Ja tulppina on boschin se 7 eli vähän kylmempi. Kärjetön sytytys ja "kisa" tulpanjohdot. Quote Link to comment
Anpu Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Bosch nelikärkitulpat ja pienempää tyhjäkäynti suutinta, ennakkoa aikaisemmalle, näin ilman lambda-arvoja arvattuna. Quote Link to comment
Guest Kaiponen Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Bosch nelikärkitulpat ja pienempää tyhjäkäynti suutinta, ennakkoa aikaisemmalle, näin ilman lambda-arvoja arvattuna. Okei. Pitää kokeilla huomenna. Muistaakseni 57 tais olla tyhjäkäyntisuutin jos en väärin muista. Sytytykseen ei oo vielä laitettu ennakkoa kohdilleen Quote Link to comment
SimpleMan Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Tämähän ei asiaan välttämättä kuulu, mutta miksi ja millä bensiinin oktaanilukua on nostettu? Quote Link to comment
Guest Pesone Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 "Sytytykseen ei oo vielä laitettu ennakkoa kohdilleen" no kannataiskohan laittaa...? Joo, todella isolta kuullostaa toi pääsuutin... eli aika vahvasti veikkaan, että liika bensa tappaa tulpat. Onko niin kovat puristukset, että pitää olla korkea oktaanista ettei ala nakuttamaan...? Monikärki tulpille ääni täältäkin. Quote Link to comment
Guest Kaiponen Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Puristukset on aika kovat kun kyseessä kilpa auto ja tänään tarkoitus kokeilla pienemmillä suuttimilla. Pitää käydä seuraavalla kerralla kysymässä motonetistä noita monikärkitulppia. Oktaanilukua on nostettu oktaanibuusterilla kun ei tolueenia saanut mistään Quote Link to comment
jaketech Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Puristukset on aika kovat kun kyseessä kilpa auto ja tänään tarkoitus kokeilla pienemmillä suuttimilla. Oktaanilukua on nostettu oktaanibuusterilla kun ei tolueenia saanut mistään missä kilpailussa saa noita käyttää? ei ainakaa rallissa/rallisprintissä ja jokkiksessa. Quote Link to comment
Guest Kaiponen Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Puristukset on aika kovat kun kyseessä kilpa auto ja tänään tarkoitus kokeilla pienemmillä suuttimilla. Oktaanilukua on nostettu oktaanibuusterilla kun ei tolueenia saanut mistään missä kilpailussa saa noita käyttää? ei ainakaa rallissa/rallisprintissä ja jokkiksessa. jokkiskone kyseessä mutta ensin kokelin vaan tuolla buustatulla benziinillä kun koneen entinen omistaja sano että sillä on ajettu aiemmin nesteen green racing bensalla mutta kun sen valmistus on lopettu niin sitä ei voi käyttää. Vaihtuu 98:iin kun mennään viivalle, ei huvita ekasta kisasta saada potkuja jonkun bensan takia. Kyllä varmaan käy tolla 98:llakin ihan hyvin. Sytytys katottu suunnilleen kuntoon ja tyhjäkäynti käy noin 1000 kierroksen paikkeilla. Myös pienemmät pääsuuttimet vaihdettu, ilma 180 pää 160 tyhjäkäynti 57. Quote Link to comment
Guest Kaiponen Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Lisää ongelmia... Nelospytyltä lähtevä pakoputki kuumenee muutaman sekunnin käytön jälkeen tosi kuumaksi mutta muut putket pysyy suhtkoht viileenä. Ensimmäisen kerran kun kokeilin korjata ongelmaa niin se nelosen pakoventtiili oli palanut ja läppäsin siihen toisen venttiilin kiinni. Ongelma on vieläkin sama ja se nelospytty nakuttaa vieläkin. Muut pytyt ei nakuta. Onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa tai tietääkö kukaan miten asian vois korjata? Suhteellisen uusia juttuja mulle nää tälläset viat mutta kysyvähän ei tieltä eksy vai miten se meni Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.