Guest juse Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Callook69: Mulla on VDO:n lämpöanturi öljypohjan ropunreiässä Racimexin mittarin perässä, ja mittaustarkkuus tyydyttävä. Tarkistin asian SKF:n laakerinlämpömittarilla, joka toivoakseni on tarkka. Juse Quote Link to comment
Guest lassekoo Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Onko joku oikeasti onnistunut laittamaan lämpötila-anturin lisäöljypohjaan silleen, että tulokset olis luotettavia matka-ajossa? (ajoviima ei vaikuttaisi..) Ai että toi anturi mittaa lämpötilaa sieltä koneen ulkopuoleltakin??? Vai meinaatko että se öljy jäähtyy siel lisäöp:ssä siinä ajoviimassa? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Miekin kyllä veikkaisin että ei paljoa tunnu se ajoviima ym., kun sisäpuolelta lämmittää öljy anturin noin sentin ö-pohjan sisään työntyvää napaa, ja ulkopuolella on pelkkä mutteri ja liitin. Lisäö-pohja ei sitten miun mielestä ole optimaalisin paikka anturille siksi, että se ottaa ihan joka paikkaan kiinni. Itteltä murtui se liitin jo 2 viikon kuluttua, joten se siirrettiin täksi kesäksi ö-paineanturin kera lohkon kylkeen T-kappaleeseen. ...Ja testidatat sanovat, jotta: - Viimekesä, anturi ö-pohjassa: matka-ajossa 85-95 riippuen öljyn määrästä - Tämä kesä, hieman viileämmällä kelillä ja täysillä öljyillä (4,2l): 85-90 astetta moottoriradalla tunnin säästämättä poljettuna Talven aikaan nostettiin puristuksiakin, vaihdettiin kaasarit isompiin ym. JOTEN voipi kulman kautta päätellyksi, että isoja heittoja ei tuolla sijoittamisella saa aikaiseksi. Toki emäkehveli kun olis, niin patentois sen vanhan anturin lisäö-pohjaan ja vertailis sitten niistä tulevaa dataa :) Puavo@dwl.fi Quote Link to comment
Guest Raggare Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 noni, tiukkaa testidataa, hienoa. nottajotta jos virittäs orkkis öpohjaan jonku mutterin mihin sais ton anturin kii, perähän on vakikorkeudella, mitä nyt 40 vuoden aikana madaltunu, ei varmaan napsahtele mihinkään? ja paineet orkkis paikkaan T-tsipaleella Quote Link to comment
Guest callook69 Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Miekin kyllä veikkaisin että ei paljoa tunnu se ajoviima ym., Lisäöljypohjassa Autometerin anturi ja koneksessa Bergin mittatikku. Kun Bergin keksintö vilkuttaa valoa niin Autometerin neula on huomattavasti jälessä. (lukemat ei tätä mutua kirjoitettaessa ole käsillä) Tien päällä ero on isompi kuin kylillä, siitä veikkaisin ajoviimaa.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.