iiroh Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Ohessa pari kuvaa puretun 411, 1.7l type 4 koneen kampiakselin kakkoslaakerista. Onko kenelläkään havaintoa mistä tälläinen voi johtua ? Laakerit alkuperäiset vuodelta 1971, koneella ajettu 93tkm. Haynesin manuaalin mukaan muut laakerit, jotka ovat umpikehäisiä ovat läpikotaisin samaa materiaalia, mutta tässä kakkoslaakerissa 3-kerrospinnoite. Minusta näyttää, että pinnoite ikäänkuin lohkeillut irti. Kampiakseli aivan virheetön ja täysin mitoissa myös kakkokaulan osalta. Olisi mukava tietää onko tämä tyyppivika tai mikä syynä vaurioon. Onko syytä olettaa, että noita metallinhituja on muuallakin kuin öljynsuodattimessa (siis tässähän on oikea öljynsuodatin alunperinkin) ? Kannattaako öljynlauhdutin uusia, ei tosin viitsisi 100eur osaa turhantakia vaihtaa kun alkuperäinen ainakin ulospäin hyväkuntoisen näköinen eikä ole aiemmin vuotanut. Iiro Quote Link to comment
arvuuttaja Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Tuollaisia tullut aika ajoin vastaan, kun on t-1/t-4 koneita purkanut ja en muista mitkä laakerit oli kyseessä.. Oma veikkaus voisi olla väärillä öljyillä ajaminen, joka johtaa syöpymiseen noiden tiettyjen laakerien kanssa.. Vaikka t-4 koneessa on öljynsuodatin, niin kovemmilla paineilla osa öljystä menee suodatin jalassa olevan ylipaine haulen läpi.. Suositeltavaa ainakin kunnon pesu öljykanaviin.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.